Aldrig i livet...

Var ute och gick med matte.
Hon sa att det skulle bli cirkus i byn.

Så kom vi till en STOR skylt



Kan bara meddela att jag INTE tänker gå till
någon cirkus alls.
Den här otäcka individen skulle visst vara där.
Läbbigt värre tycker jag.

Frågade matte och hon sa att det var en
CLOWN och att det var en HAN.
Där blev jag allt lite förvirrad.
Jag vet att vissa killar tycker det är fult med
tjejer som sminkar sig.
HUR kan de då tro att ngn vill komma
och titta på den här helt nerklottrade GUBBEN?!
Läskigt smile har han också.
Näe JAG stannar hemma hos matte.



I fredags när matte hade hämtat
*små mattarna* så åkte vi till Malmköping
på marknad.
Vi gick där ett tag och jag hälsade på en massa
trevliga hundkompisar där.
En o annan dum fanns också, men dom
ignorera jag fullständigt.

Lillmattarna ville titta på den här killen på bilden ovan.
Jay Smith hette han visst.
Jag tyckte allt att han såg lite ut som en
grottmänniska men sjunga kunde han.
Jag och matte höll oss dock på behörigt avstånd
med tanke på volymen.
Vi funderade, matte o jag, varför det måste vara så
högt att trumhinnorna bågnar.
Nåja lillmattarna verkade nöjda iaf.

Jag måste passa på att säga
GRATTIS
till husse och minsta lillmatten.
Dom fyller år bägge två idag.
Hipp hipp WOFF
Hipp hipp WOFF
Hipp hipp WOFF

Efter en hektisk helg med marknad och
besökare så tänker jag inte göra ett skvatt
mer än nödvändigt idag..

Som ni ser
I skrivandes stund


Håller jag på att somna.

Ha det fint idag allihop.
Nosbuffar från mig

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Kasper

Nä fy för cirkus, skulle jag också tycka! Den där gubben ser ju inte klok ut!

Skulle nog inte gilla marknad heller, med en sån massa, massa människor och med grottmänniska som gör att trumhinnor nästan spricker...

Tycker du gjorde en stor insats för dina lillmattar. :)

2011-08-01 @ 12:26:23
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Gizmo

Kasper. Matte var snäll nog att ta med mig på fredagen när det inte var så trångt. Sen har hon ju vett att hålla avstånd till den där musiken. Jag lajjade med andra hundar lite under tiden

2011-08-01 @ 14:07:06
Postat av: Johanna Stålros

Hej vad kul att du lämnade ett tassavtryck så jag hittade hit till er gulliga blogg;) ska kika vidare här nu- vi hörs snart igen! Kram J

2011-08-01 @ 15:39:51
URL: http://www.njutbarating.blogspot.com
Postat av: mimmione

den där Jay, undrar just om han är riktigt rumsren,

2011-08-01 @ 17:00:37
URL: http://mimmione.blogg.se/
Postat av: Gizmo

Matte tror inte han är helt rumsren.. Hon sa iaf att hon var glad att inte ngn av småmattarna dejtade honom. Sen att han kan sjunga är en annan sak.

2011-08-01 @ 18:44:03
Postat av: Anna

Sötnöten du är Gizmo :)

2011-08-01 @ 22:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0