Civil olydnad / civil disobedience

Ja idag har jag ägnat mig åt lite civil olydnad.

Yes, today I have spent some time practising
civil disobedience



Dogs are not allowed at the lake where HUMANS go to swim.


Dom här attans ankorna då?
DOM skitar ner hejvilt.
OM jag mot förmodan skulle behöva göra nr2 så plockar
matte upp efter mig.. Men VEM plockar upp efter ankorna?
Jag bara undrar
Det är inte rättvist att dom får vara där och inte jag.

What about those ducks?
THEY poop everywhere.
IF I would HAVE to go and do number2 my mom
picks it up. WHO picks up after the ducks?
I just wonder..
Its not fair that they are allowed to be there and not me


Jag hoppade upp på den här stenen för att kolla
hur det verkligen ser ut.

I jumped up on this stone to find out how it really
looked around there.


Jag är rätt så övertygad om att ingen HUND slängt det här t.ex.

Im pretty sure no DOG left this for example


Inte det här heller

Not this either.


Jag strosade runt lite vid vattnet.

I strolled around by the water for a while.


Klev ut på den här stora stenen och funderade en stund

I got out on this big stone to think for a while


Sen tog jag en liten simtur
Kan ni tänka er, jag som vägrade simma förrut.

Then I went for a little swim.
Can you imagen, not long ago I refused to swim.


Jag steg upp för att torka lite.
Sen gick vi hem.

I got up to dry a little.
Then we walked back home.


Ett så fint ställe som det här ska minsann inte
människorna få ha för sig själva. Inte så länge
dom plockar upp efter oss hundar iaf.

Such a nice place as this aint supposed to
be just for humans if you ask me.
At least not as long as the humans pick up
IF any of us dogs needs *to go*

Ha en bra dag allihop

Have a great day everyone


Kommentarer
Postat av: Wille

Nämen Gizmo, så du gör då ! Äsch så länge inga andra är och badar så vad gör det. Jag har gjort så några gånger jag med, fast då var vi också alldeles ensamma på badplatsen. Nej varför skulle inte människorna kunna dela med sig av sina härliga platser ? Det är helt rätt inställning från dig tycker jag allt.

Vilken skön dag du haft. Även här är det varmt idag, så någon långpromenad blir det inte än i alla fall. Kanske framemot kvällskvisten vem vet.

Ha nu en fin afton kompis.

2011-08-24 @ 16:15:31
URL: http://willebus.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Ja det är väldans trist när några hundägaridioter förstör för alla oss andra som sköter sig-antar att denna skylt beror på att det inte plockats upp hundbajs?

Men Gizmo-du och matte är ju alltid ordentliga...så lite civil olydnad det ser vi fram emot ;)

2011-08-24 @ 20:29:50
Postat av: Kasper

Precis så där gör jag och matte också! Jag för min del skulle hellre förbjuda människor, om jag var kommun! Papper, annat skräp, burkar och FIMPAR!

Bra utkiksplatser du skaffade dig. :) Och KLART att du ska simma, nu när du har upptäckt hur härligt det är där i vattnet!

2011-08-24 @ 21:32:13
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Ludde

Klart att du ska vara på badplatsen också! Typiskt kommuntyper att bara förbjuda! De borde naturligtvis ordnat ett hundbad samtidigt. Nå´n rättvisa måste det väl finnas! Kramís!

2011-08-24 @ 22:11:33
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Grabbarna boys!

Men oj så rätt du har......vad har ankorna att göra däär dåååå?

Inte alls rättvist när vi tänker efter.

Här går matte med bajspåsar i alla hennes plagg medans ankorna bajsar hej vilt överallt!! Likaså människorna, de kan minsann skita ner de också!

Vov från grabbarna boys!

2011-08-24 @ 22:40:12
URL: http://grabbarnaboys.blogspot.com
Postat av: Rosie

Gizmo you look cool swimming :)) I agree with you about those ducks! I hope you catched them away. Lovely area so it appear on the photos :) Sweet dreams as it is night time with you ! x

2011-08-25 @ 00:02:38
Postat av: Cruellas sida

Åh Gizmo...vad roligt det är att ha uppdaterat sig lite i din vardag igen! Du verkar ju ha haft det jättebra! Och lika söt och snygg som vanligt. Själv löper jag för fullt nu...så jag kanske kommer och hälsar på ;D!

2011-08-26 @ 21:23:09
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Emma och Malte

Vi håller med!! Vi tycker inte heller människorna ska få ha såna där fina platser för sig själva! Och inte ankorna heller, sådetså!!!!

Föresten tillhör väl såna platser alla?

2011-08-26 @ 22:38:13
URL: http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com
Postat av: Micke

Ja...lite knepigt minst sagt...vem plockar upp efter fåglarna? Bra fråga....!!!!

2011-08-27 @ 20:23:28
URL: http://guldkryckan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0