Dagens äventyr / Today's adventure


Jag blev så där sprittande glad när jag såg att matte
tog fram både sin och min ryggsäck idag

I was sooo happy when I saw mom get our backpacks packed today.


Det är verkligen vackert där vi gick.

It certainly is beautiful, where we went.


När vi kom fram till Kungens slott stannade vi och vilade en stund.

When we came to the Kings Castle we stopped and rested for a while.


Vi tog av våra ryggsäckar och bara njöt av lugnet.
Det kom en bonde i sin traktor som vinkade glatt åt oss.
Matte sa att det säkert var för att jag är så himla söt..

We took our backpacks off and just enjoyd the silence.
A farmer came on his tractor and waved at us with a big smile.
Mom said it must be because Im so very cute.


När vi kom till den vita bron såg jag ngt som
skymtade bakom vassen.

When we got to the white bridge I saw something
behind the reed (Im not sure if reed is the right word)


Det var dom kungliga kreaturen.
Dom var lika nyfikna på mig som jag var på dom.
Bonden hade satt upp dumma trådar som smäller
så vi kunde inte hälsa på varandra ordentligt.
men vi nosade så gott det gick på håll.

It was the Royal Cattle.
They were as curious about me as I was about them.
The farmer had put up some stupid electric fence thats
slams so we couldnt say a proper Hello to eachother.
But we sniffed as much as we could on a distance


Några var större än dom andra

Some were bigger then the others.


Vet inte om matte blev trött eller om hon bara fick ett frispel
på vägen hem.
Hur som helst la hon sig på vägen och tog det här kortet.
Jag passade på att lukta på en blomma och låtsades att jag inte
kände henne

I dont know what got into mom, if she got tired or just got insane
on the way back home.
She layd down on the road and took this photo.
I smelt a flower pretending I didnt know her.

Efter detta skyndade jag mig hem med matte så hon inte
skulle få fler chanser att skämma ut mig.

After this I hurried home with mom so she shouldnt get
any more chanses to embarress me.

Nu är det dags för en tupplur

Now its time for a nap


Kommentarer
Postat av: Edith

Vilken härlig utflykt du och matte gjorde. Och vilken fin ryggsäck du har. Nu blev jag lite avundsjuk. Colliekramar

2011-08-09 @ 13:59:30
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Postat av: Ludde

Vilket mysigt ställe med kungligt slott och kungliga kossor. Smälltrådar har jag träffat på EN gång, och det räckte. Lite otäckt när matten lägger sig vid vägkanten så där, men dom gör som sagt mycket konstiga saker ibland. Kramis!

2011-08-09 @ 14:37:06
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Kasper

Vilken vacker promenad ni gjorde, och så fina bilder ni visar.

Såna där trådar är jätteläskiga! Ett par gånger i mitt liv har jag råkat på dom!

Jaså, det finns trådar omkring till och med KUNGLIGA kossor! VAr dom kanske av guld, åtminstone? ;)

2011-08-09 @ 15:18:47
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Anna

Ja dom gör en massa konstiga saker ;)

Puss på dig sötnos och krama matte från mig nästa gång hon lyfter upp dig i knät ♥

2011-08-09 @ 17:45:08
Postat av: Rosie

What a special day you have had visiting Royal cows and the Kings castle and getting your photo taken by lovely flowers :) Wish I could have been with you! Great photos!

2011-08-09 @ 17:59:33
Postat av: Lennart

Nej men, jag hade inte en aning att det fanns såna där små ryggsäckar till hundar! Det måste ju vara väldigt praktiskt, om du hittar något intressant du vill ta med dig hem.

2011-08-09 @ 19:42:29
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0