IKEA

Efter en långpromenad så smet matte och husse iväg.
Dom skulle till något som heter IKEA. Jag tyckte det verkade
vara ett mkt dumt ställe, eftersom jag inte fick vara med..

After a long walk my mom ran away.
She and her husband was going to something calld IKEA.
I thougt it seemd like a boring place as I wasnt allowed in there.

Jag fick stanna hemma och vakta katterna ist.
Majja katten försökte bryta sig ut men tji fick hon
för dörren var låst... Hahaha..

I had to stay at home and take care of the cats insted.
Majja tried to breake out but she had nothing for it,
the door was locked..  hahah

Matte handlade inte så jätte mkt.
Medan andra fyllde sina enorma vagnar så kom matte
ut med DETTA

Mom didnt buy so much.
OTHERS filld their shopping carts so much they almost
overturned. This is what she came out with..



Gissa om jag blev besviken.
Värmeljus och kökshanddukar, ska det vara ngt att ha?
Jag bara undrar..

Guess if I was disappointed..
Candles and kitchen towels?? I just wonder, is THAT something
we really need?

MEN..
Det visade sig att matte inte var fullt så elak.
But...
It turned out that mom wasnt as mean as I first thought.

Jag fick en RÅTTA.
Kan meddela att jag redan mördat den en miljon gånger ungefär..
Den var jätte rolig.

I got a RAT.
I can announce that it has been killd a miljon times already.
It was so funny.


När jag blev trött tog jag med råttan upp i Saccosäcken där jag har
min egen plats på lillmattes gamla ullfäll.
Där vaktar jag en ordentligt så inte ngt dumt kattskrälle
ska komma o ta den ifrån mig..
(Den dumma kameran focuserade på råttan och inte på mig)

When I got tired I took my rat up into my own bed
on the wool pelt.
There I guard it so no stupid cat will take it away from me.
(the stupid camera focused on the rat not me)

Nu tror jag att jag ska göra matte sällskap i tvsoffan en stund
och bara mysa.

I think I will go and spend some qualitytime with mom
in the sofa by the tv for a while.

Hoppas ni tittar in igen..

Hope you come back here again


Kommentarer
Postat av: Linda och Bertil

fin råtta! en sådan skulle bertil gilla ;) ikeas gosedjur o bebisprylar är favoriter här hemma! :)

självklart får du länka! kul!

ha en fortsatt trevlig kväll!

kram

linda o bertil

2011-08-13 @ 20:21:14
URL: http://bertilblogg.blogspot.com
Postat av: Rosie

Dear Gizmo, Your Mom and you certainly know how to write a great blogg. I am laughing so hard! Enjoy your "rat" it isn't as cute as you are by the way!!! ;)

2011-08-13 @ 20:31:17
Postat av: Grabbarna boys!

Men så märkligt!!

Igår var vår matte, lillmatte och husse på IKEA också.

Gissa vad vi fick då????????

Jo en vit råtta o en liten vit mus!!

Fast vi har inte fått bita sönder dem ännu, matte säger att de ska ligga i hennes nya bil!!

Så egentligen fick vi ju ingen råtta eller liten mus då!!

Vov från grabbarna boys!

2011-08-13 @ 20:34:39
URL: http://grabbarnaboys.blogspot.com
Postat av: Anna

Åhh vikken majsig mus :)

En riktig råttfångare måste du vara som lyckats få omkull den däringa stora baddaren ;)

2011-08-13 @ 20:40:59
Postat av: Ludde

Fick en sån där råtta en gång, och den levde nog i fjorton milisekunder, innan den var trebent utan svans... Kramis!

2011-08-13 @ 21:54:14
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Kasper

Matte pratar också om IKEA - behöver åka dit för att köpa nåt speciellt, men det har hon iofs behövt i massa månader nu. Jag kommer inte heller att få följa med.

VÄLDIGT klokt av dig att vakta råttan ordentligt - jag har hört att katter är SÄRSKILT begivna på just råttor! Så se upp!

2011-08-13 @ 23:04:24
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Lennart

Söt liten råtta, verkar som ni har blivit kompisar.

2011-08-14 @ 19:04:57
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0