Regnig dag. Rainy day

Som de flesta vet så tycker jag inte om regn.
Men idag fick jag inviga min regnoverall.
Först tyckte jag det var lite konstigt men SEN då
var det ju riktigt ok att vara ute i regnet.

As most of you know I do NOT like rain.
But today I used my rain rainclothes for the first time
At first it was a bit strange but then I discoverd that
rain aint that bad with this on.


Vi träffade ett par som tyckte det var en bra ide som
får mig att vilja gå ut även i regnväder
Dom hade en JÄTTE hund och jag är övertygad
om att dom får städa huset när den smutsiga hunden
har kommit in från ovädret.

We meet a couple who said it was a good idea that
makes me want to go out even in bad weather.
They had a giant dog and Im convinced that they
will have to clean the whole house when that dog
get in from the rain


Matte har pysslat om sina orchideer idag.
En bra sysselsättning en regnig dag.

Mom has been taking care of her orchides today.
A nice work on a rainy day.

Det här är mattes favoriter bland orchideerna.
Visst är blommorna söta.

This is moms favourite among her orchides.
They are cute, dont you think?

Matte har börjat på en ny tavla så jag får vara med
henne i hennes lilla målarskrubb. Men hon vill inte visa
ngt för ngn annan än mig förrens det är klart.

Mom has begun with a new painting so I am with
her in her tiny room where she has all the painting stuff.
But she doesnt want to show it to anyone else
but me untid its done..

Hoppas ni har det bra och att ni har
bättre väder än vi.

I hope you are all well and that you
have better weather then we do.


Kommentarer
Postat av: Beate

Gizmo är ju ett perfekt namn för dig tytcker jag. Du kanske kan få matte med dig och besöka MrGizmo på Torsgatan i Stockholm Är säker på att du hittar massvis med skojsiga leksaker där. Namnet förpliktigar ju liksom;-)

Mattes orkidéer är underbara!

2011-08-07 @ 18:12:06
URL: http://bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej, jag såg att du hade varit in hos mig och då blev jag nyfiken och gick in på din blogg - va liten och söt du är. Här uppe i norr där jag bor har vi haft sol och varmt hela hela sommaren - det var nästan så att jag och matte började önska oss lite regn så vi skulle kunna ligga inne och mysa hela dagen - men det blev inget sånt. Nu är det mer "normala" temperaturer här och jag tycker det är rätt så skönt. /Yrsa

2011-08-07 @ 22:56:27
Postat av: Rosie

First time to see you in your raincoat! Very dapper!Beautiful flowers!!

2011-08-07 @ 23:23:20
Postat av: Kasper

Ser rätt tufft ut med regnrock - jag och matte har helt enkelt stannat inne nästan hela dan!

Dom är fina, dom där orkideerna, i synnerhet mattens favorit. :)

2011-08-08 @ 00:33:31
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Edith

Hej, Vad kul att du tittade in på min blogg. Du är urtjusig i din regnrock. Väldigt praktiskt. Varken jag eller min Hilda har någon regnrock ... däremot har jag en orange rock som mattte sätter på mig under jaktsäsongen, så ingen ska ta mig för en räv. Man vet aldrig. Colliekramar

2011-08-08 @ 12:34:00
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Postat av: Edith

Hej, Vad kul att du tittade in på min blogg. Du är urtjusig i din regnrock. Väldigt praktiskt. Varken jag eller min Hilda har någon regnrock ... däremot har jag en orange rock som mattte sätter på mig under jaktsäsongen, så ingen ska ta mig för en räv. Man vet aldrig. Colliekramar

2011-08-08 @ 12:34:11
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Postat av: Cruellas Sida

Chippilon passar kanon som rasnamn...du måste vara den stiligaste herren av den rasen jag nån gång sett! Undrar vad rasen på våra valpar skulle heta om du och jag gifte oss? Chipp Crest kanske?

Här har vi också haft skitväder idag...vi skulle nog tom matcha i regnet ;D

2011-08-08 @ 23:22:16
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Rosie

You are so cute with your raincoat on Gizmo. Beautiful orchids!!!! Anxious to view the painting, good luck to your mom as she works... have fun watching!

2011-09-10 @ 02:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0