Tid - Time



Min lata matte hade inte tid att hjälpa mig att skriva igår.
Nu har jag tvingat henne att sätta sig och hjälpa mig.

My lazy mom didnt have the time to help me write yesterday.
Now I have forced her to sit down and help me.

Ärligt talat så hände det inte så mkt igår.
Den bästa promenaden blev nattrundan. Då var det svalare
ute och helt lugnt och stilla.

Honestly, nothing much happend yesterday.
The best walk was the one in the night. It was more chilly
and peacefull.



Idag kom vi ut på en fin promenad innan luch.
Ser ni hur fontänen trollar fram en liten regnbåge?
Trist nog vågade jag inte simma ut och dyka för att
se om det fanns guld i slutet av regbågen.

Today we got out for a nice walk around lunchtime.
Can you see the rainbow created by the fountain?
Im sad to say I didnt dare to swim out and dive to
see if there were any gold at then end of the rainbow.

Det ser inte så varmt ut men det var det iaf.
Jag var helt slut när jag kom hem..
Drack massor med vatten och somnade i soffan.

It doesnt look so warm but it was..
I was so tired when I got home.
I did drink a lot of water and then I fell asleep on the sofa



Tack till alla som tittar in och tack för kommentarer som lyser
upp min dag

Thanks to all of you who comes here and thanks for the comments
that light up my day


Kommentarer
Postat av: Ludde

Fick en sån där regnbåge här hemma idag, fast det behövdes ingen fontän. Störtregn medan solen sken räckte gott... Kramis!

2011-08-18 @ 18:01:50
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Hector

Jag, Wille och matte tittade också på månen häromdagen. Det var fullmåne och matte tog med oss på en mkt sen kvälls(natt)promenad, klockan var väl runt 01,15 då ungefär säger hon. Matte beundrade månen och vi tittade vi med. Just då var vi i en dalgång vi har här i närheten och samtidigt hörde man gräshoppor som spelade natt truddeluttar. Lite magiskt tror jag nog det kändes. Ylade du mot månen också ? Det gjorde Wille, fast när han sov. Han brukar göra dte ibland.

2011-08-18 @ 22:09:41
URL: http://rocketbus.bloggagratis.se
Postat av: Kasper

Jag gillar dom där sena, mörka kvällspromenaderna, fast dom brukar ju inte bli så långa. Men vi går nästan alltid samma väg, och det är bra, för då kan jag kolla vad som hänt där under dagen. en väldig massa, faktiskt.

Förresten - lika bra att du inte simmade ut och letade guld! Dom är luriga, dom där regnbågarna!

2011-08-18 @ 22:40:52
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: rosie

Nice rainbow and peaceful moon light, I would fall fast asleep also :) You are too cute, sleeping or awake ;)

2011-08-19 @ 00:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0