Skön tur ute idag... Nice walk today


Jag passade på att titta på himlen när den nu var riktigt BLÅ.
Men i ärlighetens namn var jag mest nyfiken på en fågel
som verkade fått fnatt högt uppe i skyn.

I took the time to look at the sky as it finally were blue.
But honestly I was more interested in a bird that seemd
a bit crazy in the sky


HUR kan det bli så här..
Total ishalka. Tjock is på grusvägen men inte en flinga
vid sidan om vägen. Jag fattar ingenting
HOW could this happen?
Thick ice on the dirtroad and none at all on the sides.
I dont get it.


Solen orkar inte upp så högt så här års.
Här kikar den iaf fram ovanför de kungliga kreaturens ladugård
.
The sun doesnt have the strength to get high up in the sky
this time of year. But here it shows for a while over the Royal Farm.


Nu blir det mys med tre adventsljus tända.
Snart är det jul säger matte.
Det ska bli mysigt.
Jag hoppas jag ska få några bra julklappar för jag har ju
varit en SÅÅÅ duktig pojke.

Now I will enjoy the three candles of advent.
Soon its Christmas, mom says.
That will be great.
I hope I will get some gifts as I have been such a good boy


Kommentarer
Postat av: Ludde

Klart att vi kommer att få massvis av skojiga julklappar. Är man snäll så ser tomten det, och jag tror inte att han bryr sig om småsaker som att ta av sig bandage och så. Du har väl alltid varit snäll, så du behöver inte oroa dig... Kramis!

2011-12-11 @ 18:50:01
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Lennart

Jag har inte haft någon blå himmel hos mig i dag. Den har varit grå, där jag lyckades se den. Så har det även droppat en massa rengdroppar på mig.

2011-12-11 @ 19:23:26
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Godkväll

Kanske sover du redan men då får du läsa imorgon.

Nu är det viktigt att be matte fixa fram broddarna. lätt att glida ut med dina tunna ben och skaffa dig en riktig idrottsskada. Visst önskar man att man var en fågel ibland. Jag gör det i alla fall

Ha en fin morgondag

2011-12-11 @ 21:16:52
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Kasper

Precis lika läskigt är det på vägarna hos mig! Och jag har BARA såna! Tur att det finns skog också. :)

Och tänk, snart är det visst jul här hos mig också. :)

2011-12-11 @ 23:04:47
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Rosie

Hi Gizmo, Hope the bird gets closer for you to see :) Nice outing ... stay warm and be on the look out for your Christmas gift to arrive :)

2011-12-11 @ 23:26:00
Postat av: Smulan

Oj, Gizmo ute på hal is,hi hi.

Det såg lite farligt ut med allt det isiga!? Här är det milt och barmark överallt, och matte e inte ledsen för det...



Nospuss på dig!

2011-12-12 @ 11:06:57
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Christina

Gud vilken läbbig is, jag är så glad att vi sluppit den än så länge!

2011-12-12 @ 12:47:31
URL: http://christinarooth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0