Matte och husse smet idag...



Jag längtar efter lite svalare väder så jag orkar gå långt
och ha min egen packning med mig..
Just nu är det på tok för varmt.. Men till hösten blir det
nog desto mer av det hoppas jag.

Som överskriften säger smet matte och husse idag.
Jag fick vara hos husses mamma o pappa så det var
helt ok.. Jag stortrivs där.

Matte hade iaf kameran med sig så här kommer lite
bilder från där DOM var...


Dom träffade minsann Herr Nilsson.


Kängu och LillaRu såg dom också.. Fast Lilla Ru börjar bli stor.


Dessa två primater i fullt samspråk visar tydligt att
färgen INTE har ngn betydelse. Dom verkade bara softa
och njuta tillsammans i gräset och av dagen.


Matte berättade att den här gynnaren hade rymt och skuttade
glatt omkring i träden precis över mattes huvud.


KAN man vara MER relaxad, och cool än denna spindelapa?


Snart matdags då är det bäst att vara på sin vakt.

Som ni märker hade matte en viss förkärlek till primater
den här gången på Zoo.

Jag måste dock visa det vackraste djuret på hela djurparken.
Hade jag varit med hade detta djur naturligtvis varit tvåa i skönhet
men nu var jag hemma så den här ståtliga kissemissen
fick bli vackrast för dagen.



Nu är det dags att gå och sova.

Godnatt och välkommen åter!
Hälsar Timon


Kommentarer
Postat av: Kasper

Vilja schyssta apor! Tänk att det bara tycks vara tvåbeningar som bryr sig om färgen! Dom har sannerligen mycket att lära av oss. Tror du att förståndet kanske sitter i dom där extrabenen vi har? Hoppas i så fall att apors armar äveni fortsättningen kommer att fungera också som ben!! :)



2011-07-18 @ 13:06:07
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Sigge Svamphund

Så klart du får länka till mej!

Jag länkar tillbaka nästa gång jag uppdaterar.

Visst minns jag din föregångare i hundvärlden, vi var i skogen tillsammans en gång

2011-07-18 @ 19:35:12
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se
Postat av: Cruellas Sida

Hoppas den här länken funkar som den ska...så vi inte missar varandra. tänk om vi hade bott lite närmare varann...då hade du kunnat vara med mig när dina tvåbenta smiter iväg! Fatta vad kul vi skulle ha ;D

2011-07-18 @ 22:55:11
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Mimmione

vilken djurpark? många apor var det i alla fall

2011-07-18 @ 23:06:24
URL: http://mimmione.blogg.se/
Postat av: Gizmo

OJ, sorry!

Missade att skriva att det var Parken Zoo i Eskilstuna som matte och husse rymde till.

2011-07-19 @ 00:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0