Vardagslyx



Hej på Er.

Idag har vi varit ute väldigt mkt.
Det blev först en riktig lång promenad.

Jag kan säga att jag kanske tyckte
det var lite överdrivet när Matte tyckte
vi skulle gå Lidarundan också.
Dvs en LÅNG promenad bort förbi
Kunges Slott och vidare runt.

Nåja, vi knatade så stilla iväg.
Jag gick och funderade på vad matte
hade i väskan.
Precis som jag hoppats fanns där
vatten och lite godis.

Vad som var ännu bättre var att jag fick
vila i väskan ett tag ungefär halvvägs.
Det var riktigt lyxigt och mina
tassar tyckte det var skönt med vila.

Matte sa att jag väger så lite
att jag nästan inte känns i väskan.

Tro nu inte, för allt i världen, att detta
är en lyx som händer ofta.
Nej, bara såna här dagar när Matte
har något konstigt behov av att
GÅ o GÅ o GÅ.

Men jag klagar inte.
Jag får min motion och om det är risk
att det blir för mkt så har
jag ju lilla väskan
där jag bara kan glida med.

Hoppas ni har det bra och lämna gärna
ngr små ord om ni varit inne.
Det är ju kul att veta för mig..

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: demian

Gizmo, jag avundas din evig pokerface..!!

2011-07-14 @ 03:28:08
Postat av: Gizmo

Undrar vad som menas med pokerface. Tror inte vi hundar har det i oss att visa pokerface. Jag tyckte om både promenaden och den sköna stunden i väskan. Det hade blivit allt för långt för mig annars och på det här sättet kunde jag få vara med matte.

2011-07-14 @ 09:44:05
Postat av: Mimmione

ser urmysigt ut

2011-07-15 @ 12:13:41
URL: http://mimmione.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0