Åldern har ingen betydelse.



Storleken har ingen betydelse heller sägs det.
Idag träffade jag Honey, en vacker GoldenRetriever dam.
Jag kan ha stavat fel, hon kanske stavade sitt namn Hony.

Age doesnt matter and not size either, they say.
I did meet a GoldenRetriver Lady today calld Honey.
I might have spelld that wrong It could have been Hony to.

Hon var mkt större än mig och mycket äldre också.
Men hon var jätte trevlig och snäll dam.
Hon blev inte ens irriteras när jag blev så där hoppigt
glad och sprang omkring.

She was a lot bigger then me and also a lot older.
But she was such a friendly and nice lady.
She didnt mind me running around and jumping as I was so happy.


Hon satte sig helt enkelt ner ock lyssnade på vad jag ville säga.
Matte berättade att hon haft en Golden före min tid.
Den hade visst varit lika snäll som den här damen.

Lite liten kände jag mig nog... Men...

She just sat down and listend to what I had to say.
Mom told them that she had a GoldenRetriver befor my time.
Mom said it was as nice as this old lady.

I felt just a little bit tiny next to her.  BUT..


Men jag tror det är en synvilla att jag skulle vara så liten.
Eller vad tror ni.. Kolla in skuggan bara.
Jag är en STOR pojke ju.. Tror folk har lurat mig.
Vad tror ni?

But I think its a hallucination, that I should be that tiny.
Or what do you think.. Just look at my shadow.
Im a BIG BOY.. I think those twolegged creatures have
foold me befor. 

What do you think?

 


Kommentarer
Postat av: demianogubbe

Gizmo, du är ju en jätte-lite hjälter :o)

2011-11-10 @ 16:39:09
Postat av: Rasmus

Äh, vet du inte att dom mindre lever längre, så upp med hakan och le vet tja... Ha det nice kompis :)

2011-11-10 @ 18:40:31
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Ludde

Klart att du ÄR stor! Det syns verkligen på skuggan, och den ljuger inte! Kramis!

2011-11-10 @ 22:24:37
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Kasper

Du är ABSOLUT en stor hund! Att en Golden är ännu större säger ju inte det minsta... hihihi

jag har också en goldenkompis, han heter Evert, och jag tycker faktiskt att jag är PRECIS lika stor som han. Minst... ;)

2011-11-10 @ 22:48:20
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Grabbarna boys

Men visst är du en STOR pojke.....det syns ju klart o tydligt!

Vov från grabbarna boys!!

2011-11-10 @ 23:07:42
URL: http://www.grabbarnaboys.blogspot.se
Postat av: Wille

Jomenvisst var de goda må du tro, men ngn choklad fick vi inte smaka, det sägs ju att det är olämpligt för hundar.

Vi diskade ordentligt efteråt så vi besparade matte en hel massa jobb !!!

Klart du är stor man behöver inte vara stor till växten för att vara en stor hund, det vet vi absolut. Å andra sidan så spelar det ingen roll om man är en stor hund till växten, det som räknas är ju intelligensen, och vi kan vara nog så smarta oavsett storlek, eller hur ! Men skuggan ser skräckinjagande ut, jojo det gör den allt.

Trevlig dam du träffade. Jag träffade en äldre dam för ett par veckor sedfan jag med och hon var också jättetrevlig och så himla snäll.

2011-11-11 @ 00:22:14
URL: http://willebuz.blogspot.com
Postat av: Rasmus

Jo, matte har nämligen fått för sig att jag skulle koncentrera mig bättre under tävling där det oftast är löptikar runt om. Därför går hon i dessa kastreringstankar, hm.



Trevlig helg önskas er här.

2011-11-11 @ 09:45:31
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Nisse

Man är inte mindre än vad man gör sig till... och din skugga ser onekligen stor ut, så jag håller med dig, du är nog rätt stor allt. Kul att träffa andra vänner, även om dom är större än en själv, härligt att hon var så snäll också. Ha en fin kväll.



Nisse

2011-11-11 @ 19:48:41
URL: http://www.nissesliv.bloggplatsen.se
Postat av: Rosie

You are certainly a big boy, have to believe in your shadow! LOL Nice to meet Honey :) Enjoy your weekend!

2011-11-11 @ 20:20:39
Postat av: Edith

Vilken jätteskugga du har! Inte kan du vara liten. Tänk matte trodde du hade lagt in en bild på Hilda i din blogg ... hon är jättelik Honey. Trevlig helg!

2011-11-12 @ 07:48:21
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Postat av: Jenny N

Ja, du har definitivt blivit lurad. Klart att du äe stor som en varg, på insidan åtminstone!

2011-11-17 @ 15:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0