Idag vill jag vara INNE / Today I want to stay inside


Mycket ovilligt gick jag med matte ut en sväng.
GRÅTT och RÅKALLT..  Burr..
Tycker nog matte kunde satt på mig mitt täcke
men nej då... Det gjorde hon inte. SÅ kallt tyckte
inte hon det var, men det tyckte iaf jag.

Very unwilling, I went out for a walk.
Grey and cold... *shivers*
I thought I could have got my jacket on
but mom didnt think I needed it.
Its not that cold, she said.
But I think it WAS.


Vi traskade förbi bygget av nya NETTO butiken.
Den ska vara klar den 15 dec.  Just nu tycker jag
den ser mer ut som en bunker än som en affär.

We passed by the new NETTO store they are
building in my little town. Its supposed to be
finished dec 15th. It still looks like a bunker to me.


Kom igen nu matte.... Nu HAR vi varit ute.. Kan vi inte gå in nu dådå..

Come on mom.... Now we have been out enough. Cant we
go now.. please....


Min polare Sune vet minsann hur man ska fördriva en sån
här trist och ruggig dag.

My buddy Sune, HE knows how to spend such a boring
cold day.


Till och med Majja ville vara inne idag.
Det säger en hel del om vilket skrotväder vi har.

Even Majja, who usually wants to go out,
wanted to stay inside today.
That says a lot about the crapweather we are having.

Hoppas ni har det bra där ni är, alla mina vänner

I hope all of you, my friends, are having a good day where ever you are.


Kommentarer
Postat av: mimmione

himla gulliga katter, de är lite lika min Albin,

2011-11-18 @ 14:46:54
URL: http://mimmione.blogg.se/
Postat av: Christina

Ja matvägran är något lilla fröken gör nu, hoppas att det inte beror på att hon börjar bli skendräktig. Ussch!



Vilket trist väder, sådant har vi också :( Katterna ser ut att ha det mysigt!

2011-11-18 @ 15:16:18
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Här åkte jackan på och ut till skogs skulle vi trotts mattes envisa nackspärr och rått väder. Frågar mig här, om nått skulle stoppa matte från aktiviteter, skulle inte tro det.

Ja du, ibland skulle man ändå önska att man här vore en katt då dom inte behöver ge sig ut för och rastas, mjau :)

2011-11-18 @ 17:08:01
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Rasmus

Här åkte jackan på och ut till skogs skulle vi trotts mattes envisa nackspärr och rått väder. Frågar mig här, om nått skulle stoppa matte från aktiviteter, skulle inte tro det.

Ja du, ibland skulle man ändå önska att man här vore en katt då dom inte behöver ge sig ut för och rastas, mjau :)

2011-11-18 @ 17:08:17
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Wille

Men vadå kallt. Vinter är ju härligt !!! Jag älskar snö, och nu vet jag att snart kommer den ! Jag väntar otåligt kan jag lugnt påstå.

Idag har jag busta och rullat i frostigt gräs ! Mmmmm vad skönt det var.

Hoppas du får en härlig helg nu !

2011-11-18 @ 18:22:52
URL: http://willebuz.blogspot.com
Postat av: Emma och Malte

Såntdär skit tråkigt väder har vi också haft hos oss idag! Men vi var ju så klart tvugna att gå ut ändå.

Fast matte tror inte att vi märker nån skillnad på vädret för vi härjar och busar ändå! Förrutom när det är mörkt då vill säga.. :-)

2011-11-18 @ 22:08:17
URL: http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com
Postat av: Ludde

Orättvist att du måste gå ut medan katterna stannar inne... Kramis!

2011-11-18 @ 23:43:48
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Edith

Ja vissa dagar känns det som att man vill vara inne hela dagen. Men det är klart att en liten sväng utomhus kan väl vara skönt. Trevlig helg!

2011-11-19 @ 07:41:59
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Postat av: Jenny N

Ja, nu har det varit grått och ruggigt ett tag. Vi fick lite snö i helgen, men den regnade bort igår igen... Mysa inne är inte fel ;)

2011-11-21 @ 10:07:32
Postat av: Hillman

Idag har vi samma gråväder som du hade häromdagen, dimma så och riktigt gråkallt. Jag vill inte alls vara ute men det fattar inte matten, fast hon har iskalla händer, det kände jag när hon lyfte upp mig på trappen. Ja, du förstår hussen gjorde ett nytt trappsteg och det blev mycket högre än det gamla, urtrist för nu kan jag inte hoppa så högt längre. Matten svär så det osar om henne men hon hjälper mig gärna bättre det än att du gör dig illa, säger hon. Dina kompisar missarna de har verkeligen förstått hur man lever livet en sån här dag, borde mattar förstå med, hihi.



Taxpussar.

2011-11-21 @ 14:35:47
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: research paper

I see no point in such pastime.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0