Äntligen solsken / Finally sunshine


Kan det vara så enkelt att hussar och matte ogillar gråväder?
Kan det vara orsaken till att det varit så folk och hund tomt?
Idag såg himlen ut så här, äntligen

Can it be as simple as the moms and dads didnt like
the grey and rainy weather?
Can that be the reason for not meeting anyone the
last couple of days?
Today the sky finally looked like this.


Vi gick ner till sjön.
Det ser väldigt tomt ut men det beror nog mest
på att en miljon änder flög sin kos när jag kom springande. FNISS

Vi went down to the lake.
It looks so empty but it might be because
I scared  a million ducks, away  when I came running.
*giggles*


Jag hittade en jätte lååååång trappa som jag ville knata upp för.
Matte ville inte ta den vägen... Tråkiga matte.

I found this loooong staircase that I wanted
to walk up on.
But mom wanted to go another way.
DULL MOM


Så vi gick en annan väg.
Det var lite ruggigt kallt, det är därför jag håller upp tassen.
Jag har alltså INTE gjort mig illa
So we went another way.
It was cold in the wind thats why I lifted my paw.
Just so you dont think I was hurt in any way



När vi hade kommit en bit längre på vägen hem mötte vi
ÄNTLIGEN en att hälsa på..
Moa heter hon och är en riktig pingla tycker jag.
Nu påstod hennes matte att hon *Moa* var 13 år.
Det hade jag lite svårt att tro på. Hon var ju så fantastiskt
söt och pigg.. Helt klart *date material*
Det ända var att hon var liiiite gruffig men det är nog
också med ålderns rätt.
Unga busiga killar står nog inte högst på *vill ha* listan.

Hennes matte var jätte trevlig så hon och matte pratade en stund
och Moas matte bjöd på godisar.. Snacka om att plocka
poäng hos mig  ;-)  MUMS...
Hoppas vi träffar dom fler gånger.

When we got a bit closer to to home I finally meet
someone to say Hello to.
Her name was MOA and she was a real cutie, if you ask me.
Her mom tried to make me believe Moa was
13years old.
I found that hard to belive.
She was so very cute and absolutly *date material*
The only thing was that she was a tiny bit grumpy
but I guess it could be from her old age.
Young guys like me might not be on the toplist
of *Male I Want* for her.

Her mom was a very nice lady so she and mom
talked for a while.
She also gave me treats...
There she got BIG POINTS from me LOL
Really Yummie.
I hope we will meet them again.


Kommentarer
Postat av: Ludde

Vilken söt Moa du träffade. Äldre damer brukar nog gruffa på oss killar, men det är nog bara för att vi ska fjäska lite för dom. Extra trevligt när deras mattar bjuder på godis dessutom... Kramis!

2011-11-24 @ 17:25:19
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Rasmus

Så mysigt o fint ni har det där ute där ni bor. Här får vi allt ta Drutten (mattes bil) när vi ska besöka sjön, lite avis är man här lixom.



Å så söt denna Moa är och inte äldre än fem ser hon ut att vara. Förstår att du fattade tycke för denna snygga tjej, här dräglar man också, he.



Tasskramiz

2011-11-24 @ 18:33:42
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Christina

Vilken tur ni har som får sol, vi har haft regn hela dagen :( Skittråkigt tycker bostonterroristerna!

2011-11-24 @ 20:08:57
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Kasper

Hyfsat väder här också, och så har jag ju haft Ludde-besöj! Helkul!!!

Hon är söt, den där Moa. Och så är det ju en himlans tur att inte alla både två- och fyrbenta har försvunnit från dina trakter! Hade ju blivit VÄLDIGT ödsligt, tomt och trist att vara Gizmo, då. :D

2011-11-25 @ 00:01:35
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Freja

Hej snygging!!!

Tror inte du ska bry dig så mycket om tjuriga kvinns som Moa när du har mig...

Jag är ju faktiskt som bekant finast i hela phaléneland!!!

Jag menar visst är hon söt och så men hon är ju inte i vår klass ändå...

Phalénepussar =)

2011-11-25 @ 01:36:36
URL: http://prinsessanfreja.blogspot.com
Postat av: Freja

Dumma min dumma dumblogg vill inte låta mig spara din fina sida bland mina polare!?!?!

Jag kommer testa i´gen i morgon! Husse har försökt på både telefonen och i datorn och det vill sig inte alls =(

2011-11-25 @ 02:04:17
URL: http://prinsessanfreja.blogspot.com
Postat av: Jenny N

Vilken vacker dag ni har haft!!!

Moa var väldans söt, inte ser hon ut att vara en gammeltant på 13 år inte. Hoppas att det blir mer sol idag, det ger ju helt klart mersmak :)

2011-11-25 @ 06:22:37
Postat av: Hillman

Det är nog som du säger, grått och ruggigt då är det inte så mycket folk ute och går, när solen skiner är alla som kan ute, hihi.



Den däringa tjejen är nästan lika gammal som mig, fattas förstås två år, hihi.



Taxpussar.

2011-11-25 @ 12:51:43
URL: http://taxar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0