Klantiga matte / Clumsy mom


Idag gick vi och hälsade på en tjej som jag gillar jätte mycket.
Hon jobbade i djuraffären idag. Matte tryckte av ett kort
när jag låg på disken och blev kelad.
MEN titta så klantigt suddigt det blev.
Det var inte likt matte att klanta sig så. Kanske kan jag få
ett nytt kort nästa gång hon jobbar.
Matte ville egentligen inte ens visa fotot för att det var
suddigt men jag tvingade henne.

Today we went to the petshop to visit a friend of moms
that I like very very much. Mom took a photo when I was on
the counter. BUT look how clumsy mom was. It got all blurred.
Its not like mom to mess up like this. Maybe we can get a better
photo next time she is there working.
Mom didnt want to show the photo as it was so blurred
but I forced her to do it.


Matte köpte mig en påse med torkat hjortkött.
Det använder vi som lek och belönings godis.
Kan meddela att jag gör precis allt matte säger
bara jag får en sån godbit.
Sen köpte hon en godistandborste till mig
och en liten mus till mina kattkompisar
.

Mom bought me the most tasty treats ever.
It was dried deer meat.
I can tell you that I do EVERYTHING mom tells me
to do if I get one of those treats.
She also bought a candy toothbrush
and a mouse for my cats to play with.


Matte var uppe jätte sent härom natten.
Ibland blir hon lite manisk och kan inte sluta måla
för att gå o lägga sig. Men det gör inte så mkt för vi
är ju nattugglor båda två.

Mom was up very late the other night.
Sometimes she gets a bit manic and cant
stop painting, to go to sleep.
But its ok with me as I am a nightowl to.

Bilden blev inte så bra för det blänkte lite.
Färgen hade inte torkat innan hon knäppte kortet.
Visst ÄR hon lite klantig ibland men jag gillar henne ändå.

The photo aint so good as it wasnt all dried yet
when she took the photo.
Aint she clumsy, but I love her anyway.


Kommentarer
Postat av: demianogubbe

Brava..! Din matte är jätteduktig på målning..! Säg att fortsätta sådär :o)

2011-10-28 @ 16:14:19
Postat av: Ludde

Tycker att du gjorde helt rätt som tvingade henne att visa det. Det såg väldigt skönt ut där på disken... Kramis!

2011-10-28 @ 16:36:13
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Tiger

Kul att du tittade in till mig och lämnade ett tassavtryck! Annars hade jag ju inte hittat hit... Återkommer säkert flera gånger. Ser att det finns ju katter här också... ;-)



Tiger och matte Elisabet

2011-10-28 @ 21:58:08
URL: http://tigerstassemarker.blogspot.com/
Postat av: Kasper

et är ju faktiskt så att ofta är "dåliga" bilder bättre än inga alls. Tycker jag. Om det är vi hundar som är motivet i alla fall.

Kan vi inte säga att bilden på dig i affären bara är vackert softad... ;)

2011-10-29 @ 00:05:03
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Patricia o grabbarna boys!

Vi tycker bilden är jättebra och vilken tur att du tvingade henne visa den.

Den är så där mysigt gammal på nåt vis, vi gillar den väldigt!!

Och hälsa din matte att hon är grymt duktig på att måla!!

Vov från grabbarna boys!

2011-10-29 @ 00:10:14
URL: http://grabbarnaboys.blogspot.com
Postat av: Rosie

I am glad you posted all of the photos, interesting to see what the pet shop looks like, Gizmo you look so tiny on the counter. A candy tooth brush ... well that is a new one for me to see :) Hope it was good!

2011-10-29 @ 00:26:26
Postat av: Jenny N

Vad duktig din matte är på att måla! Lite luddiga och suddiga bilder är inte hela världen :) Det syns ju vad det är!



Är det OK att jag lägger till er i min favvoläslista?

2011-10-29 @ 11:14:11
URL: http://kulmedhund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0