Lördag igen / Saturday again..

Nu är jag tillbaka igen.
Jag tog ledigt härifrån ett par dagar, men som sagt
nu är jag här igen.

Now Im back again.
I had to take a few days off, but now Im back.

Matte höll på och donade i köket och jag tyckte hon
var allmänt tråkig.. Mkt väsen och inte kunde hon
klappa mig heller för hon hade kladdat ner händerna.

Mom was working in the kitchen and I thougt she
was really boring. A lot of noice and she couldnt
even pet me as her hands were dirty.

Men det gjorde inte så mkt.
Kletandet ledde till synnerligen goda frallor som
jag fullkomligt älskar.

But it really didnt matter. All the mess led to
very nice bread that I really love.



Sen var det något mystiskt på gång..
Fredag brukar ju innebära lite extra gott
för tvåbeningarna..
Ni vet sånt där gott i prasslande påsar... Ostbågar chips och sånt.

 
After that there was something strange going on.
On fridays we usually eat something in the sofa while
watching a movie or something like that.
Sometimes we eat this
 or



Men matte måste fått ngn slags blackout och glömt
var man köper sånt.
Iställer blev det detta
 
Mom must have had a blackout as she forgotten where to buy it.
Insted we got this....


Fredagsmys LIGHT.
Paprika morötter och gurka och
den lättaste av alla lätta såser
kryddad med lite peppar och vitlök.
Börjar undra om dom är sjuka eller nåt matte o husse.

Fridaynight LIGHT.
Yellow peppers cucumber and carrots..
Also a very light cold sause with just a little pepper
and garlic.
Im starting to wonder if mom and dad are sick
or what the h*** is going on.

Det possitva var att jag fick smaka också.
Både gurka och morot. Den där paprikan kan dom få
ha för sig själva.

But the positiv thing was that I got to taste
all of it except the sause. The yellowpepper
they can keep to themselves.

Nu på morgonen var det rikitg kyligt ute
bara ett par pluss grader.
Det hade tydligen varit frost på natten..
Löven blänte fint i morgon solen iaf.

This morning it was really cold outside.
During the night it was so cold that we
had night frost.

The leafs were beautiful in the morning sun.


Det syns verkligen att vintern försöker leta sig hit.
Men jag tycker den kan vänta lite till.
Matte ska gärna få sy färdigt mina vinter jackor först.
Jag är ju så frusen av mig...

It really shows that winter is trying to get a grip now
I wish it will wait a little longer.
I really want mom to be done with my winter coats befor
the really cold weather comes.
I do freeze a lot in the winter and need them.



Hemma igen var det dags för frukost.
Jag har min mat i en boll som jag rullar och då trillar det ut mat.
Den är jätte bra för då kan inte tjock katten Sune
äta min mat..
Han är för lat för att putta på bollen..
Haha..

Back home it was time for breakfast.
I have my food in this blue ball.
I roll it over to floor and food comes out.
That is really good as the big fat cat Sune
often try to take MY food to.
But he is to lazy to push the ball..
Haha...


Ha en jätte fin lördag allihop.

Have a nice saturday everyone..

PS.
Det kanske är bäst att säga att jag INTE
brukar få VRÄKA i mig av matte och husses
chips och ostbågar.
Har bara fått smaka pytte små bitar ngn enstaka gång.
Därför var grönskerna bra för dom fick jag mer av.

Ps.
I better tell you that I DONT ususally get to eat
of mom and dads unhealthy snacks.
I have just tasted a few very tiny bits.
The vegetables were great as I could eat more of them


Kommentarer
Postat av: Kasper

Va mumsigt det ser ut - VARFÖR har just jag en matte som är urdålig på att baka?

Såna där bollar är kul, jag har också en sån. Ibland får jag lite godis (katt-torrisar) i den.

Fortsättt nu att ha en fin lördag!

2011-10-08 @ 13:30:13
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Grabbarna boys!

Attans vilket nyttigt fredagsmys ni hade då!!

Så såg det då inte ut här då de satt i soffan framför Idol!!

Nej, då var det ostbågar och popcornn som gällde!

Jättehärliga bilder!!

Vov från grabbarna boys!

2011-10-08 @ 20:43:30
URL: http://grabbarnaboys.blogspot.com
Postat av: demianogubbe

Ha en fin helge jätte-chico..!! Och hälsa på matten..

2011-10-08 @ 22:31:49
Postat av: Rosie

Gizmo, I have never seen a ball where food comes out of it! Lucky you!!!! I would stick to that food instead of the peppers ;) Also enjoyed the autumn leaves. Take care

2011-10-09 @ 00:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0