Lycklig / Happy

SÅ, jätte glad idag.
Matte tog fram BÅDA ryggsäckarna och då
vet jag att det blir en riktigt toppen dag.

SO, happy today.
Mom got both our backpacks and then I knew
it would be a wonderful day.


Jag bär min egen mat och bajspåsar.

I carry my own food and poopbags


Det var ett tag sen vi gick den riktigt långa rundan
så det fanns mkt att nosa på.

Its been a while since we took the really long walk
so there were a lot to sniff on.


Det finns många fina ställen att vila på.

There is many nice places to rest.


Vi passerade den mysiga lilla bäcken.

We passed the little creek.


Ungefär halvvägs åkte ryggsäcken av och det blev en liten
dricka paus.

Halfways the backpack got of and we took a break
and drank a little water


Vi passerade en sjö, men det var lite svårt att komma fram
till vattnet.

We passed a lake but it was a little to hard to get to the water


Sen lekte vi kurragömma med en ekorre.. Tittar ni noga så
ser ni den där den försöker gömma sig bakom stenen..

Then I played Hide and Seek with a squirrel. If you look
carefully you can see it hiding behind the big stone.


En lång grusväg gick vi på och träden fick mig att se
ovanligt liten ut, eller vad tycker ni?

We walked on a long dirtroad and the trees made me look
extraordinarily tiny, dont you think so to?


Här fanns ett bevis på hur starka träd är..
Tallen har spräckt en riktigt stort sten

We found proof of how strong trees really are.
The pinetree split the very big stone.


Väl tillbaka i *stan* stannade vi till och fikade lite på en bänk.
-INGEN får ta min mat...!

Back in town we took a break and ate a little on a bench.
-NO ONE, may take MY food....!


Hemma igen och nu ska jag sova middag...
Now Im back home and I´m taking a nap...


Tack för att ni följde med på min promenad i bilder.
Thanks for joining my walk, in pictures..


Kommentarer
Postat av: demianogubbe

Gizmo, un bravo ragazzo come te ..!

Du borde bli rekryterad av Flenstad som turist vägvisare..

2011-10-05 @ 15:14:31
Postat av: Kasper

Det var allt en prommis som heter duga!! Och vad du är duktig, som bär din egen förning!

Måste säga att du och skogen verkligen klär varandra. Och träden är säkert tacksamma över att plötsligt se JÄTTELIKA ut!

Och den där tallen i stenen - ser HÄFTIGT ut!!! :)

2011-10-05 @ 22:30:50
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Hector

Vilken härlig promenad. Visst är det skönt att äta matsäck ute i skogen.

Jovisst fick väl de jättestora träden dig att se liten ut, men även jag hade sett liten ut bland de stora träden !!!

2011-10-05 @ 23:30:37
URL: http://rocketbus.bloggagratis.se
Postat av: Ludde

Egen ryggsäck! Va häftigt! Nån sån har inte jag. Kul med kurragömma... Kramis!

2011-10-05 @ 23:37:33
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Åke

Uppskattad promenad den långa "stora" turen förstår jag. Sevärd och roligt dukumenterad fyrfots vandring:) Mycket trevligt berättat. Man kan förstå Gizmopojkens lycka i skogen. Ekorren vart ett härligt inslag, Härliga bilder:) Lite om våra hundar: http://nacka144.se/?page_id=59

2011-10-06 @ 05:29:17
URL: http://www.nacka144.se
Postat av: Micke

Va mysigt...brukar ibland gå ut med polarn o hans hund...matsäck o kaffe/vatten...inte fel alls..!



Vov :)

2011-10-06 @ 19:54:40
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Grabbarna boys!

Häftigt att du får bära din egna lilla ryggsäck, det gäller bara att inte packa den för tungt!!!

Jättefina bilder från promenaden.

Vov o kram!!

2011-10-07 @ 23:30:43
URL: http://www.grabbarnaboys.blogspot.com/
Postat av: Rosie

Thanks for letting me go on your long journey with you! Lovely, photos of the area and you do look small next to those tall trees. You have a nice Mom to bring food/drink :) Fun!

2011-10-07 @ 23:41:12
Postat av: Tant Marit

Åååå, vad avundsjuk jag blir nu! Min helnorska kropp vill också vara med, jag vill också "gå på tur", ta en fika, lukta på allt och bara njuuuuuuta av en vacker höstdag!

Lyckliga du som fick följa med, jag hade gladeligen burit min egen mat OCH bajspåsar för att få göra det...!

2011-10-09 @ 13:33:37
URL: http://tantmarit.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0