Sherlock Holmes


Äntligen har matte fixat till min höstrock a`la Sherlock Holmes.
Den var riktigt skön att ha ute ikväll.

Finally mom fixed my autumn coat a`la Sherlock Holmes.
It felt really good when we were out this evening.


Tidigare idag så hörde jag en massa väsen utanför fönstret.
Det var en truck som körde fram en massa lastpallar till vårt hus.
Matte säger att det ska hålla oss varma i vinter.
Jag begriper ingenting.. Hur kan det där värma huset?
Nåja jag får lita på mattes ord i det här fallet för frysa vill vi ju inte.

Earlier today I heard a lot of noice outside the window.
There was a a truck or trolley that put a lot of pallets next to our house.
Mom sais it will keep us warm during the winter.
I dont understand how that will make the house warm but I have
to trust mom on her word. We dont want to freeze this winter.

Annars har det varit en lugn dag. Förutom en sak som hände.
Matte blev lite sur på en SUR TANT när vi var ute.
Den tanten försökte säga till matte hur hon skulle uppfostra mig.
Jag tycker nog att jag blir tillräckligt uppfostrad.
Dessutom tycker matte att jag faktiskt ska ha lov att
faktiskt få vara en Hund och inte en robot.

The day were calm and lazy. Except from a thing that happend....
Mom and I meet a grumpy lady when we were out.
The grumpy one tried to tell mom how she should train me.
I think Im trained enough.
Mom says that I must have the freedom to act like a DOG
not like a robot.

Jag kan det nödvändigaste och vi trivs med hur vi har det.

I know the most important things and we are happy as it is..

Nospussar  till er alla från mig

Nosekisses from me to all of you..


Kommentarer
Postat av: Kasper

Fy för tusan, Gizmo, löjligaste tanten, alltså!!! Vad har hon med dig att göra????

Till mitt hus körde trucken fram bara tre pallar, det räcker för oss. (Fast min truck körde loggs, inte pellets, men det är samma material fast i olika form, säger min matte.

Värme ger det i alla fall, du ska få se. :)

2011-10-13 @ 23:38:58
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Ludde

Klart att du ska få vara en hund! Har sett att det finns robothundar som äldre kan ha som nån slags terapi, men det kan ju aldrig gå upp mot en RIKTIG hund! Kramis!

2011-10-13 @ 23:49:06
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: demiano

I wonder if all that white stuff stacked on your driveway is insulation, or fuel...

Thanks Gboy. Kram själv. Och hälsa på matten..!

2011-10-14 @ 00:23:40
Postat av: Gizmo

Demiano... Its fuel.. and its way to heavy for mom deal with but she struggles and helps anyway..

2011-10-14 @ 00:29:01
Postat av: Anna

Ååååhhhh vilket fint täcke :) Ebba vill ha!!!

2011-10-14 @ 00:29:03
Postat av: Rosie

Sherlock is ADORABLE! CUTE! LOVE!!! Plus nose kisses are the best!

2011-10-14 @ 01:35:25
Postat av: Emma och Malte

Men gud vad snygg du blev i ditt täcke!! Alla tjejerna lär ju falla pladask för dig nu :-) fast det gjorde dom kanske redan innan?!

2011-10-14 @ 08:50:54
URL: http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com
Postat av: mimmione

snygg rock

2011-10-14 @ 13:42:16
URL: http://mimmione.blogg.se/
Postat av: Veiken

Oh, en detektivhund. Det gäller att hålla sig i skinnet nu. Jag ska vara så snäll. Nospussar själv :) Kram

2011-10-14 @ 21:19:42
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0