Söndags promenad / Sunday walk


Vi träffade en massa ankor idag.

We meet lots and lots of ducks today.


Jag tror jag ska be matte ta med lite mat till dom nästa gång.

Maybe I will ask mom to bring them some food next time.


Vi har fortfarande löv på träden men det är bara en tidsfråga
innan dom ligger på marken
.

We still have leafs on the trees but its just a matter of time
now and they will all fall to the ground.


Jag älskar att springa i löven, men jag fick stanna så matte kunde
få ta sitt kort.

I love to run in the leafs, but I had to stand still so mom
could take the photo..


Jag var lite rädd att det stora stenblocket skulle trilla ner på mig.

I was scared that the rock would fall down on me..


Matte lovade att det inte skulle hända.

But mom promised that it wouldnt.



Den här sista bilden som matte tog talar väl för sig själv.

This last photo mom took speaks for itself really.


Kommentarer
Postat av: Rosie

Did you get excited over the ducks? Wow, that is one huge rock and you were really brave to stand by it :) Hope you are having a good rest of your day :)

2011-10-16 @ 16:12:31
Postat av: Kasper

Kul att möta änder på promenaden - hos mig finns bara fasaner. :)

Den där hiskliga stenen - modigt av matten att lova att den inte välter, och minst lika modigt av dig att lita på henne! ;)

2011-10-16 @ 18:51:40
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Ludde

Den stenen skulle jag nog akta mig för. Det är nog bättre att mata änderna istället... Kramis!

2011-10-16 @ 23:49:51
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Cruellas sida

Änder brukar vara ruggigt intressanta! Du måste vara rädd om dig när du klättrar bland klippor och stenar så du inte gör illa dig! Blir lite orolig när jag ser såna bilder ;D Cruellapussar på nosen till sötaste Gizmo!

2011-10-17 @ 00:22:06
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Veiken

Vad bra att du tänker på änderna så att matte ska ta med sig mat till dom. Du äter väl inte upp det då?

Fina höstbilder, men snart är det bara kala grenar! Kram

2011-10-17 @ 16:11:53
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Edith

Vilka härliga höstbilder! Colliekramar

2011-10-17 @ 16:24:55
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Postat av: demiano

Wonderful place you live in Gizmo..! At least that's how it looks through your eyes. You have a positive outlook and that is telltale signal of a sound mental health.

By the way, at least one of the ducks looks like a decoy...

2011-10-17 @ 19:42:56
Postat av: Mia

Fina bilder!

Hoppas allt är bra med dig?



Kram Mia

2011-10-18 @ 11:51:12
Postat av: Hector

Vilken skön proemnad ni varit på i söndags, precis som oss. Ni ahd eockså solsken ser jag. Idag regnar det bara och nyss var vi ute på en snabb rastningspromenad. Men idga på förmiddagen då var vi ute på en längre promenad med en massa bus, för då var det bättre väder än vad det är nu.

Hoppas du har en härlig dag idag med !

2011-10-18 @ 17:31:09
URL: http://rocketbus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0