Monstret är besegrat / The monster is defeated


Matte tog mig på en promenad bort till fontänen idag.
Det var riktigt skönt ute även om det var lite mulet.

Men gissa vad som hänt....

Mom took me on a nice walk to the fountain today.
The weather was lovely even if it was a bit cloudy today.

But guess what had happend.....


Tvåbeningar hade varit där och huggit ned ett antal
av mina markeringsträd.

Some of the *two legged* had been cutting down trees.
MY marking trees...


Men det gjorde inte så mkt för dom hade lämnat ganska
många och gjort en fin liten promenad längs sjön.
Dessutom planterat buskar och satt upp fina bänkar.
Naturligtvis måste sådana provliggas... Var inte tokigt alls.

But it turned out it wasnt so bad. They had left many
trees and made a promenade by the lake.
They had also planted some bushes and now there were
benches to sit on.
I just had to try the bench and it wasnt bad at all.

Matte och jag såg en massa fåglar som flög söderut.
Matte sa att hon var avundsjuk på dom.
Själv tycker jag det är TOPPEN att hon inte kan flyga
för det kan ju inte jag heller..

Mom and I saw a lot of birds flying south...
Mom said she was jealous at them.
I, myself, think its GREAT that she cant fly
because I cant either..


Självklart ville jag in  bland alla fina höstlöv som låg
på marken.. Man vet ju aldrig vad som kan finnas där under...

Ofcourse I wanted to walk in the colorfull leafs on the ground.
You never know what might be under there.

NU kommer vi då till en STOR sak för mig.

Jag brottades ner ett MONSTER.
Ja ni vet ett sånt som matte hade fotat när det
sov på natten för några inlägg sedan.

Today I did something that was a BIG thing for me.

I wrestled with a MONSTER.
You might remember the photo of the monster
that was a sleep in my nightphotos a while ago.


Här ser ni hur jag triumferar då monstret inte vågade
röra på sig och inte morrade det heller..

Jag är sååå stolt över mig själv.

Here you can see my triumph as the monster
didnt dare to move.. It didnt even growl...

Im sooo proud of myself..


Kommentarer
Postat av: Lennart

Så tokigt att dina träd var nerhuggna, du får nosa fram några nya. Den där bänken ser trevlig ut, måste ha varit skön att ligga och vila på. Ibland önskar jag också att jag kunde flyga till varmare platser under vintern. Eller om jag kunde vara en fågel istället, så slapp jag allt det här med att jobba, tjäna pengar, betala räkningar osv.

2011-10-02 @ 16:49:51
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Ludde

Hm? Har dom bytt ut dina fina träd mot buskar och bänkar? Dom kunde väl ha frågat först! Modigt av dig att ge dig på ett så stort monster. Skönt att du vann också... Kramis!

2011-10-02 @ 17:28:41
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Emma och Malte

Vilken fajt det måste varit!! Men en rackarns tur att du fick ner besten!

2011-10-02 @ 18:28:13
URL: http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com
Postat av: Åke Blomqvist

Liten och tuff hund som tror han är i stor en kropp :)

2011-10-02 @ 19:25:36
URL: http://www.nacka144.se
Postat av: Kasper

BRA GJORT, Gizmo, att besegra det där monstret! Riktigt så att jag är stolt över att få vara din bloggkompis! Något att skryta med inför "mina tjejer"!

2011-10-02 @ 22:01:12
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Åke Blomqvist

Givetvis får du lägga till www.nacka144.se Bara trevligt att få vara en inspererande källa. // Åke



2011-10-03 @ 04:06:04
URL: http://www.nacka144.se
Postat av: Rosie

Proud of you, also :) Love the fountain photo and the one of you on the autumn colored leaves :)

2011-10-03 @ 04:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0