En ganska tråkig dag / A kind of dull day

Knasiga matte gav sig ner på händer och knän idag med kameran.
Skulle tro att den här kvasten gjort sitt, eller vad tror ni?

My crazy mom got down on her hands and knees with the camera today.
I think this whisk is done cleaning, or what do you think?


Vi hittade fler bevis på att hösten verkligen är här.
Eklöv och ekollon.

We also found more proof that autumn is here for real,
oak leaves and acorns. 


Matte undrade varför jag plötsligt SKREK rakt ut..
När hon lyfte blicken såg hon anledningen.
EKORREN!
Jag blev så glad att den fanns nära hemma.
Hoppas den kommer och äter hos oss i vinter. Jag har
saknat ekorrarna utanför fönstret.

Mom couldnt understand why I suddenly screamd out loud.
When she looked up she understod why.
THE SQUIRREL.
I was so happy to see it close to our home.
I do hope it comes to eat outside my window
when winter comes.


Lite längre fram kom vi till den fina stationen här...

LänA bit further ahead we came to the beautiful trainstation.


Jag såg också ett tåg som rullade förbi.
Jag skällde på det, men det brydde sig inte..

I did see the train go by.
I did bark at it, but it didnt care.


Vid Stadshuset tog jag en liten vilopaus innan vi gick hem.

Outside the cityHall we took a short brake befor going home.


Kommentarer
Postat av: demianogubbe

Vilka fina höstbilder..! Jag gillar mest borstblomma..!!

Hälsa på matte..!

2011-10-04 @ 01:07:00
Postat av: Rosie

Now that red whisk made for a very interesting photo! Like it, unique! Cool to see your Swedish trains and the autumn leaves. Thanks for taking me on your journey, Gizmo :) Hugs

2011-10-04 @ 01:08:14
Postat av: Ludde

Det där lät ju som en helt underbar dag! Massvis med roliga saker som säkert doftade gott också... Kramis!

2011-10-04 @ 08:33:38
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Gizmo

Ludde: Det trista bestod nog mest i att inte en enda av mina hund kompisar var ute samtidigt som jag.

2011-10-04 @ 11:15:18
Postat av: Grabbarna boys!

Jättehärliga bilder från en promenad som verkade helt underbar.

Vov från grabbarns boys!

2011-10-04 @ 13:06:30
URL: http://grabbarnaboys.blogspot.com
Postat av: Kasper

Så fina bilder! Gizmo - med ekorrar är det så att mina katter gillar dom skarpt. Matte blir ledsen ibland, när hon bara hittar en svans liggande nånstans på tomten.

2011-10-05 @ 00:26:08
URL: http://kasperian2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0