Vilken dag / What a day


Först tog matte med mig ner till scoutstugan.
Jodå, man FÅR vara där om inte några aktiviteter pågår
står det på skylten.

First mom and I went to the soutcabin.
We are allowed there if no activities are going on,
the sign said that.


-Om du böjer dig låååång ner så kommer du
nog också under matte!!!

If you bend real good you will get under there to mom !!!


Som tur är så har dom målat markeringar på träden.
Varför det är tur?
Jo för matte kan gå vilse i sin egen ficka.

Luckely they had painted orange dots on the trees.
Why luckely?
Well mom can get lost in her own back pocket.


Någon lite människa har tydligen sprungit ifrån sin toffla

A small human obviously run away from his/hers slipper.


Dom här stora stenblocken får mig ju inte att
se större up precis..

These big rocks doesnt really make me look
bigger, do they...


-TITTA MATTE!!!!
Himlen har trillat ner.

-LOOK MOM!!!!
Ths sky fell down.


Plötsligt stannade jag och lyssnade..
Något lät i skogen.

Suddenly I stopped to listen..
Some thing made sounds in the forest.


Det var inget troll, tack o lov

Det var en kille som hette MAX som var ute
med sin dagmatte.
Vi hälsade och nosade och trasslade in våra koppel
precis som det ska vara.

It wasnt an ogre or troll

It was a guy named MAX who were out
with the lady who cares for him
during the day when his real mom is at work.

We sniffed and tried to make knots on our leaches
you know, things that dogs do.


Sen bestämde jag att det var dags att gå hem
och duscha. Man blir bra lortig i skogen.

MEN VAD TROR NI HÄNDER DÅ?!

After that I decided that we should walk back home.
I wanted a shower after the dirty woods.

BUT WHAT DO YOU THINK HAPPENDS NEXT!


När man är som smutigast, svettigast och tröttast
VAD händer då?

Ja, då, sprang jag på Tissy!!!

Tissy visade sig var en ToyPudel flicka på drygt ett år.
TYPISKT att man ska träffa en sån tös
när man är som värst.
Hon var lite rädd för mig.
Kanske för att jag var så lortig?!
Jag kommer ALLTID gå ut nybadad och frissad i fortsättningen.
Vore kul att träffa henne igen..
Äntligen en i min storlek.

When you are dirty sweaty and tired..
WHAT happends then?

I ran into Tissy!!!
I found out that Tessy is a ToyPoodle. She was young.
Just over a year.
She was a little scared of me.
Maybe because I looked a mess.
I will ALWAYS be clean when I go out from now on.
Would be fun to meet her again.
Finally a dog in my size.

Hoppas ni har haft en bra dag också!?
Nu ska jag vila och få lite massage.

I hope all of you are having  a great day to?
Now I will rest and get a massge..


Kommentarer
Postat av: Micke

Fina bilder där...vackert.

Hade mycket trän som rasade ner över stigarna i skogen jag jobbade i förra året...ja...skogen är vacker.



Ha de bäst :)

2011-10-31 @ 20:13:21
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: elina

svar; nä han trivs bättre i trädgården där han får springa ^^

2011-10-31 @ 20:53:31
URL: http://enpapillonsliv.blogg.se/
Postat av: Sofie

ja, jättefina bilder! :) och bilden på Tissy ;) sparade jag tack! den vart jättefin på blyga Tissy! vi kommer säkert ses snart igen,Gizmo! då har kanske blyger förvandlas till glader! :) hihi

2011-10-31 @ 20:57:59
Postat av: Kasper

Äsch, den där söta Tessy var nog bara blyg. Inte var hon väl rädd inte?

Och du lortig - äsch, loriga hundar har charm! :) Det är i alla fall min erfarenhet. :) Ska väl synas att man varit med om nåt!

2011-10-31 @ 22:31:16
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Ludde

Jag tror nog att Tissy kom fram till dig för att du luktade så gott! TRO MIG! Tjejer gillar INTE killar som luktar viol... Kramis!

2011-10-31 @ 23:18:42
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Anna

Tjejer gillar killar som inte är rädda för att smutsa ner sig ;)

2011-11-01 @ 00:11:21
Postat av: Jenny N

Jag tror att Tissy bara blev lite förlägen eftersom du är så vacker, smutsig eller ej :) Allt klär en skönhet säger man ju!!! Hon var bra söt lilla Tissy också. Hoppas att ni fräffs igen. Det var en fin promenad ni gjorde idag :)



Exakt HUR liten är du egentligen Gizmo?

2011-11-01 @ 13:27:34
URL: http://kulmedhund.blogspot.com
Postat av: demianogubben

Vilka bilder..!!

2011-11-01 @ 17:15:13
Postat av: Linda och Bertil

Hej!

Fina bilder!

Kul med kompisar!



Nä, ingen bloggpaus egentligen, bara lite väl glest bland inläggen, har så mycket i skolan osv. Och ibland känns det lite dumt att visa bilder på en sovandes nakenfis hela tiden;)



Kram

2011-11-02 @ 10:53:20
URL: http://bertilblogg.blogspot.com/
Postat av: Christina

Vilka fina bilder! :)

Det tycker jag absolut du ska påminna din matte om!

Man är alltid värd en sådan födelsedag. Man fyller ju bara en gång om året!



//Bostonterroristerna

2011-11-02 @ 13:10:41
URL: http://christinarooth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0