Trippel date / Triple date

Matte säger att jag har varit jobbig några dagar nu.
Jag vill bara vara ute HELA TIDEN.
Nosen i backen och markera överallt utomhus.

Mom says that I have been a real pain in the ass
the last couple of days. I just want to go out
ALL THE TIME.
I sniff everywhere and put my mark on  everything.
But only outdoors.

Idag träffade jag tjejligan på promenaden

Today I meet the gang of bitches.



Då föll allt på plats för matte.
Söta damen i mitten LÖPER.
Så nu fattar hon äntligen varför jag vill ut
titt som tätt hela tiden.
Inte så konstigt eller hur.. Hon är ju jätte söt.. :-P


Then mom suddenly understod why I was
acting as I did.
And it wasnt strange at all.
The cute ladydog in the middle really wanted
a boydog.. It was that time.
So it wasnt strange at all, she is so cute :-)

Men hon ville inte låta mig hälsa ens.
Jag antar att det är som med människo-damerna
när dom har PMS.

She wouldnt say Hello to me
I guess when a lady dog get that way they act a bit
like humanfemales when they get PMS.

Dom andra två damerna hälsade på mig iaf
så mötet var inte helt förgäves.

The other ladys sayd hello with happy tails
so the meeting wasnt for nothing.

När mattarna och vi hundar pratat en stund var det
dags att gå vidare.
Det var jätte fint väder och riktigt varmt för årstiden.

After I had talked to the ladys and Mom had talked
to the woman with the dogs we continued our walk.
The weather is wonderful and really warm for this
time of year.



En långpromenad i värmen förvandlar min tunga till
en sån här

A long walk in the warm weather turned my tongue
into one of these.





En del hundar är duktiga på att hitta goda svampar.
Jag visar MIN matte vilka hon INTE ska äta..
Men fina är dom flugsvamparna.

Some dogs are really good at finding tasty mushrooms
of different kinds.
I show my mom wish NOT to eat.
But they are beautiful.

Nu är jag äntligen lite trött och ska ta en liten tupplur.

Now Im finally a bit tired and will take a nap.


Kommentarer
Postat av: Ludde

Jodu Gizmo, Det där med tjejer är ett kapitel för sig. Vid rätt tillfälle vill hon säkert träffa dig jättemycket, så ge inte upp! Dom vill nog bli lite trugade först... Kramis!

2011-09-29 @ 15:50:04
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Emma och Malte

Ja, himla märkliga de där tjejerna!! Det är ju inte ofta de luktar sådär, men när de gör det så luktar de såååååå gott!!

Men vi håller med Ludde, hon ville nog att du skulle fjäska lite för henne :-)

2011-09-29 @ 16:48:02
URL: http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com
Postat av: demianogubbe

Visa var och när du markerar Gizmo dogboy..!

2011-09-30 @ 01:41:07
Postat av: Rosie

triple date ... Gizmo you are on lucky doggie!!! hehe



That mushroom you found is really an awesome color!

2011-09-30 @ 06:24:55
Postat av: elina

sv, ja riktigt smart! :D min matte vill också ha egna agility-hinder osv.. men hon måste bo i en bostad med trädgård, just nu bor vi i en lägenhet..

2011-09-30 @ 12:37:37
URL: http://enpapillonsliv.blogg.se/
Postat av: Edith

Vilka tjusiga damer! Colliekramar

2011-09-30 @ 13:25:47
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Postat av: Kasper

MEN - vilka sötisar du träffar! Synd att du inte fick gå lite mer i närkamp förstås, men sånt är livet. Sägs det. Jag vet ju inte alls, jag... ;) Inte numera. Men nog känner jag igen god lukt när jag känner den, alltid!



Men så här på bild gillar jag dom allihop precis lika mycket! ;)

2011-09-30 @ 17:57:13
URL: http://kasperian2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0