En långpromenad vid lunch tid.

Jag måste säga att jag blev något irriterad på min promenad idag.
NÅGON har varit och sågat ner mina fina pissoarer.
Vad hade dom tvåbenta sagt om JAG hade plockat
bort deras toalett??? Jag bara undrar...

I have to admite that I got a bit upset today, during my walk.
SOMEONE had taken down my peetree.
I wonder what those *twolegged* would have said
if I had taken their toilet.
I just wonder.

Nåja, gjort är gjort och det finns ju fler träd.
När vi gick vidare fick jag för mig att kolla om isen höll på sjön.
Det gjorde den tack o lov.

Well well, what is done is done and there are other trees.
When we passed the lake I decided to try if
the ice was thick enough for me to walk on it.
It was, lucky me.

Jag passade på att vara där på isen en stund
man vet ju inte hur länge den får vara kvar.

I took the chance to spend some time on the ice.
You never know when it goes away again.


Det var lite spännande att kunna gå på vattnet.
Det fanns visst en snubbe som gick på vatten för väääldigt länge sen.
Jag tror nog att dom hade fått  extremväder där också så sjön frusit.
Hur skulle det annars gått till, flyt sandaler???

It was exciting to be able to walk ON WATER.
From what I heard there was this dude who walked on water
a very long time ago.
I think, maybe they had extreme weather at that time to
so the lake maybe were frozen.
How would he have done it otherwise?
Floating  sandals?

Nähä, dags att väda nosen hemåt.
Det blev nästan en o en halv timme ute iaf.
NICE.

Now its time to turn the nose back homewards.
I got almost one and a half hours out on this walk.
NICE

Kommentarer
Postat av: elina

Haha gullig dräkt! Men kissar inte Gizmo på den ibland? För min Gizmo kan inte ha en dräkt ute, han bara pissar ner den.. :o



Svar/ Haha, ja. Får träna han att dela ut julklappar! :)

2012-01-10 @ 13:19:12
URL: http://enpapillonsliv.blogg.se/
Postat av: Hillman

Du har välan stubben kvar, den går oxå att använda, hihi. Fast va sjutton har du blivit knäpp, det vet väl alla att man inte ska gå på isen i vassruggar, för där är den klen och man kan åka igenom. Matten säger att vassrugge, in- och utlopp, brofästen och bryggor är farliga ställen, här är hela ån farlig i alla fall för tvåbenignar. Jag förstår att isen bär dig, för du är ju fjäderlätt, hihi.



Taxpussar.

2012-01-10 @ 15:15:33
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: mufflo

Aha en blogg för Mr James. Hamnade här via en annan blogg. Kul.

2012-01-10 @ 15:20:28
URL: http://doggbloggen.blogg.se/
Postat av: smulan

Ni har det då vintrigt, här är tack o lov milt.

Nej matte har inte målat den bilden...fast nog önskar hon att hon hade såna talanger,hi hi



Nospuff på dig!

2012-01-10 @ 16:22:36
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Christina

Vad fint ni har gjort det i bloggen!

Vad duktig du är ! Är alltid bra med en hund som är lätt att hantera, inte minst för hunden! :)

2012-01-10 @ 18:46:11
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: mufflo

Länka på du......................

2012-01-10 @ 20:53:42
URL: http://doggbloggen.blogg.se/
Postat av: Cruellas sida

Hej gubben..vilken otur med pinkträden. De problemen har man inte när man är tjej!

Tack för de värmande orden på våran blogg...de uppskattades!

2012-01-10 @ 23:52:58
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Anonym

Just be careful when you "walk" on water! Too cute you are!!! Nice photos! hugs

2012-01-11 @ 00:19:19
Postat av: Rasmus

Nej, inte där ute hos dig också. Här försvann min bästa toa björk här om dagen och visst blir man snopen allt. Vad är det med dom tvåbenta, allt ska bort enligt dom, hm. Du har väll hört att dom nu även vill utrota vargen, ja du det skulle bara fattas, morr.



Härligt bilder o ser att ni har snö. Här regnar o blåser det, inget kul alls :(



Nospuss på dig!

2012-01-12 @ 13:14:23
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0