Härlig dag med träning/ Lovely day with training

Idag har jag haft riktigt jätte kul.
Matte tog med mig till ett ställe där hon kunde
släppa mig lös.
Today I had a really funny day.
Mom took me to a place where I could be
without a leash.
Hon skulle *testa mig lite* sa hon.
She said that she should put me to a test.
Hm.. jag funderade på om hon trodde jag var helt
talanglös eller nåt.. Men TJIIIII  fick hon matte...
Hmm, I wondered if she didnt think I had
any skills.
But she just had to wait an see.
Kolla bara här..
Just look.
Plats träning
Sit and stay
Lätt som en plätt ju...
Matte gick en bra bit bort också och jag satt snällt kvar
That was soooo easy.
She told me to sit and then walked away.
I sat there as the good boy I am.
Sen pratade hon om något hon kallade inkallning..
Ok, tänkte jag.. KAN JAG VÄL... Knasiga människa.
After that she wanted to see if I
was good at coming back when she calld for me..
Silly mom.
Det var minsann jätte kul att överbevisa matten.
Jag springer ju fortare än vinden.
It was so fun to show mom how good I am.
I ran faster then the wind.
Kolla hur jag verkligen FLYGER fram..
Just look, Im flying..
Koncentration
Consentraition
Sen gäller det att hålla tungan rätt i mun när det närmar sig stop.
I better keep my tongue right when it was time to stop.
Matte var så nöjd att jag fick en hel massa
torkat hjortkött som belöning.
Sen vandrade vi hemåt igen.
DÅ..
Ja då mötte vi en tax kille som jag tyvärr
glömt namnet på..
Mom was soo pleased that I got a lot of dry deer meat
for treat..
Then it was time to walk home again.
THEN..
we meet a dachshund

Han försökte vara lite stöddig...
He tried to be a bit cocky

Haha, jag är större än dig! sa han
Haha, Im bigger then you! he said
Men en hund som till och med har *dvärg* i rasnamnet
borde inte mopsa sig så tyckte jag så ....
But a dog with dwarf in his swedish breed name
shouldt be soo cocky I thougt soooo

Så då ställde jag mig upp....
VEM ÄR STÖRST NU DÅ???
So then I got up on my toes to..
WHO is biggest now huh...
Hehe.. efter detta hade mitt självförtroende nått
nya höjder.
Som om det skulle behövas! säger matte.
Haha after that my ego reached new hights.
-As if you needed that, mom said.

Vi skildes som vänner
Killar är ju killar
We parted as friends
Guys are guys.

Kommentarer
Postat av: Emma och Malte

Ibland undrar man hur höga tankar mattarna har om oss egentligen??!!

Och vilken kaxig liten tax du träffade, tur du kunde sätta honom på plats :-)

2012-01-24 @ 15:43:16
URL: http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com
Postat av: mufflo

Full fart framåt..........

2012-01-24 @ 15:55:57
URL: http://doggbloggen.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Jaså du matte trodde inte det där om dig. Bara för att man är kort i rocken så kan man väl lyssna och lyda. Min Fossy var också bra på det. det enda var att om jag vände ryggen till så smet han. En riktig ögontjänare det var vad han var. Så¨duktig du var och så roligt för dig och matte att träna tillsammans. Kul när man hittar på något. Snyggt balanserat på bakbenen i alla fall. Kanske blir en tidig kväll för er nu när ni varit i friska luften

Kram

2012-01-24 @ 16:38:13
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: demianopukki

Come sei bravo Gizmoragazzo..!!

2012-01-24 @ 20:05:37
Postat av: Aunt Rosie

WOW! Super cool photo of you flying through the air! I am impressed!!!!! Fly to me ?!?! ?!

2012-01-24 @ 20:08:10
Postat av: Christina

Eller hur! Det är ju jobbigt att ha "problemhund" men det är ju ägaren det "ska" vara jobbigt för och inte alla andra som har hund.



Duktig kille du har, härliga bilder där du flyger fram! :D

2012-01-24 @ 20:47:20
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Ludde

Klart att du klarar såna där tester alldeles galant. Bra att du visade den där taxen att du är störst! Kramis!

2012-01-24 @ 23:38:32
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: smulan

WoW, så härligt det ser ut när du flyger fram!

Och superduktigt gjorde du alla tester:) Ja se dom där mattarna vi har, dom tror inte mkt om oss små...

Heja Gizmo du e bäst!

Nospuffar på dig!

2012-01-25 @ 09:23:10
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Kasper

Du är allt bra duktig du! SJÄLVKLART!!!

Oj, så matte skrattade åt dej och taxen - jag säger bara HEJA DEJ!!! Hihihi...

2012-01-25 @ 23:47:36
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Hillman

Joho, taxen spände musklerna ifall han hade några, hihi. Jag brukar hålla mig lite neutral när jyckarna är i din storlek, för de brukar vara attans så stöddiga, hihi.



Du är ju jätteduktig på platssittningen och inkallningen gick ju som en dans i flygande fläng, hihi.



Taxpussar.

2012-01-27 @ 15:21:59
URL: http://taxar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0