Städning / Cleaning

Visst ÄR jag snäll som hjälpt matte att få ordning på sin *skrubb*
Det är där hon sitter med sina olika pyssel och sina målningar.

Aint I sweet, helping mom get her workplace
in shape.
Thats where she paints and lots of other things.

Egentligen är det en sån där sned garderob som var vanligt
i gamla hus.
Its really a clothes closet, they were more common
in old houses like ours.


Under mattes skrivbord fick jag en mysplats med lammskinnsfäll och kuddar.
MYSIGt tycker jag.
Under the desk I got my own place with
lambskin pelt and pillows


Sen hade matte ett sånt där ullbälte som jag också fick låna.
Det var perfekt när jag ligger vid fönstret.
Mom also had a wool belt that she let me borrow.
Its perfect when I lay by the window.


Där har jag ju dessutom full koll på vad grannarna gör.
Det bor en stor svart hund där som jag brukar se ibland
plus en o annan katt som slinker förbi.

There I have full control over the neighbors.
A big black dog lived up the street and I also
see some cats from time to time.

Kanske jag kan se räven från det här fönstret.
Den spang ju förbi här utanför härom kvällen.

Maybe I will see the fox again. The one that walked
by here the other night.

Nu har jag inte bara varit städare utan
vi har också varit på två långa promenader.
Tyvärr dog batteriet i kameran så det blev ingen
bild därifrån idag.

I havent just been cleaning with mom today.
We also went on two really long walks.
The battery in the camera died so there
are no photos from those walks.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Hej snygging ja jag menar dig Gizmo inte matte. Fiffigt att fixa en pysselhörna i det lilla rummet. Att kunna ha alla saker framme är ju kanon istället för att bära runt till ett köksbord. Ser så mysigt ut där du bor så jag förstår att du kollar ut och vill veta vad som händer. Jag har provat en kort promenad idag men det var tur att jag inte skulle rasta dig för den blev jättekort

Ha en fin kväll på dina mysplatser

Kram

2012-01-18 @ 16:19:55
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: demianopukki

Fan..! Bilder blir bättre och bättre..!!

2012-01-18 @ 17:39:09
Postat av: Cruellas sida

Så kanon fint att du nu kan hjälpa matten när hon målar. Om du gör en egen tavla vill jag ha första tjing på den./ Cruella

2012-01-18 @ 18:37:29
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Mufflo

Vilken härlig lya du har....

2012-01-18 @ 20:03:11
URL: http://doggbloggen.blogg.se/
Postat av: Aunt Rosie

Gizmo, thanks for showing me your cozy spot where your mom paints etc. looks perfect! Enjoy the views outside the window :)

2012-01-19 @ 01:19:54
Postat av: Kasper

Fin städat av dig, och vilka härliga mysplatser du har!!

Tror att jag missar nåt här i livet, för jag vill adlrig kliva upp i något, varken sängar, soffor eller fåtöljer! Fast jag får! Så ut genom fönster kan jag ju inte heller se då!

2012-01-20 @ 01:13:10
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Christina

Mysigt du ser ut att ha vid fönstret! Ett sådant ullbälte vid fönstret skulle Yra vilja ha! :)

2012-01-21 @ 14:45:25
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Hillman

Va duktig du är som hjälper matten att städa, nej när snabeldraken åker fram här för änglatoffeljakt då går jag i ärlighetens namn och gömmer mig.



Taxpussar.

2012-01-23 @ 18:07:33
URL: http://taxar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0