Katt kompisar / Cat friends

Igår kväll låg jag och funderade..

Yesterday I was thinking...
Det jag funderade på var när matte skulle ta ner granen.
Det är ju rena våren utanför fönstret.
Jag övertalade henne att vi ska ta ner den idag.
The thing I was thinking of was when mom will take away the
christmastree. Its spring weather outside.
I convinced her to take it away today.
När hon hade accepterat detta så släpade jag med matte ut
på en fin promenad i solskenet.
When she accepted that I took her for a walk in
the sunshine.
Uppe i skogsdungen träffade vi den här herren.
Han har ibland sovit på vår altan.
Han var faktiskt inte ett dugg rädd för mig.
Up in the woods we did meet this Mr.
Sometimes he sleeps on our porch and he wasnt
scared of me at all.
När matte ville börja gå hemåt så gömde jag mig under en gran.
Men jag kom fram igen, för jag ville ju inte bli lämnad där ute.
When mom said it was about time to go home I tried to hide under the fir-tree.
But I came out quite quickly again. I didnt want to be left there.
När vi kom hem fanns Majja där för att hälsa oss välkomna hem.
When we came back home Majja was there to greet us.
Nu ska jag se till att matte vilar en stund innan hon börjar
plocka bort allt juligt. Fibromyalgin är inte nådig
när vädret växlar har jag fått lära mig.
Ha nu en fin dag allihop.
Now I will make sure mom rests for a while
befor taking all the christmas stuff away.
The Fibromyalgia is bad when the weather changes
have a nice day all of you.

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

måste vara underbart med en sådan god vän. vad söta ni är. Hälsa matte att jag tycker synd om henne. Har läst i flera bloggar att de som har Fibromyalgi har det jättebesvärligt när det slår om i vädret. Du får väl ta och plundra granen själv. Jaså säger du det: Tycker inte matte att det är en bra ide

Kramar på er

2012-01-11 @ 14:05:41
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: mufflo

I don´t really like cats, not inside the house......

2012-01-11 @ 15:26:26
URL: http://doggbloggen.blogg.se/
Postat av: Smulan

Oj,sicka kattdjur, såna tror matte ska ta mig för de kan tro jag är en liten mus...



Ja vad kul vi skulle kunna ha, gosa och jaga nallar hela dagarna,jippiie!



Nospuff från lilla jag!

2012-01-11 @ 17:34:12
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Åke

Härliga bilder! Stort + för herrn i skogsdungen! Vilka färger du fångat! Och minen på frässen :)

2012-01-11 @ 23:11:59
URL: http://www.nacka144.se
Postat av: Kasper

Stackars matten då, för nu växlar det ju väder nästan varenda dag. Tur att hon i alla fall har dig.

Och du, visst är katter mysiga. :)

2012-01-11 @ 23:53:22
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Autnt Rosie

What a sweet, darling loving photo of you and Majja :) Love your tree! hugs!

2012-01-12 @ 00:38:42
Postat av: Cruellas sida

Bilden när du ligger och funderar är helt underbar! Katten i skogsdungen såg lite grym ut tycker vi. Hoppas du sussar gott nu när vi skriver detta från jobbet!

2012-01-12 @ 00:39:24
URL: http://crllaue.blogspot.com
Postat av: Hector

Vilken jättefin blogg du fått nu, läcker header !

Jo det där med kattdjur känner jag till. Här hemma, ja inte hos oss men hos grannen, finns ett sådant. Tror du han är rädd för mig då ? Näe inte ett dugg snarare tvärtom han retas med mig. Men häromdagen skrämde jag honom lite, men han var lika fort tillbaka och vet du vad han gör då ? Han stryker sig mot mig, jag blev så paff så jag visste inte vad jag skulle göra, och när jag funderat ut en lösning, då var han redan påväg iväg....

Här har vi också alleles för varmnt för vinter. Det regnar dessutom och det gillar jag inte ! Långa promenade4r, nej du glöm det, jag är hellreinne är ute i regnet ! ha en skön hel nu för den kommer snart förstår jag. Nospuss !

2012-01-12 @ 12:03:00
URL: http://rocketbuz.blogspot.com
Postat av: Rasmus

Den där kissen skulle man här blivit rädd för, ser allt annat än glad ut, hu.



Men Majja verkar vara en trevlig pick o söt är hon också :)Har tidigare bott tillsammans med två kissar som nu är i katthimmelen, syft.



Ha det gött. Kramiz

2012-01-12 @ 13:16:59
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Hillman

Stackars din matte, då mår inte hon så bra när det växlar så här som det gjort den senaste tiden. Ena dagen varmt och blåsigt, sen kallt och snöigt, jo tack jag ser att matten har ont i sina leder. Det är ett skit för jag har oxå ont i mina leder, det är för att jag är gammal säger matten och så bär hon mig en stund, hihi. Nu ska jag gå ut med matten en sväng för hon behöver lufta sig lite, här skiner solen idag, hoppas att du oxå får se den under dagen.



Taxpussar.

2012-01-14 @ 11:47:32
URL: http://taxar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0