Synd om mig idag...

Vi börjar med igår..
 


DÅ var det inte det minsta synd om mig.. Jag hade en jätte mysig dag
med matte. Vi trivdes ute och hade sååå skönt.
Men det var igår det..

Idag skulle jag följa med husse och matte på en biltur.
Först skulle jag bara gå på en snabb kissrunda.
Vi knatade iväg och jag sprang lite framför matte för vi hade löpkopplet.
Då PLÖTSLIGT....
-AAAAJJJJJJ!!!!   Ännnu högre AAAAAAAAAAJJJ!!!!!
Det var knappt att jag lät matte komma i närheten.
Min tass gjorde så fruktansvärt ONT.
Matte fick tag i mig och kollade tassen.
DÄR, ja där, satt en geting fast i min tass.
Matte hade ett jätte sjå att fixa det hela då jag skrek för fulla muggar.

Jag skakade jätte mkt för det gjorde så ont.
Matte vågade inte lämna mig hemma så jag fick följa med och var nära
matte mest hela tiden. Jag försökte nästan tugga av mig tassen men
matte stoppade mig som tur var.

Några timmar senare mådde jag mkt bättre och kunde gå själv igen.
PUST det var en pärs..
Som lite plåster på såren fick jag ett märgben.
 


ÄNTLIGEN hade dom några som var små nog för mig.

Då glömde jag nästan det onda en stund.



Jag blev lite hängig en stund och då var det skönt att vila på mitt bästa gosedjur.

Tack o lov gick det över hyggligt fort så kvällspromenaden gick riktigt bra.
Nu ska jag ta med mig matte upp i sängen..

Ha det gott allihop och se var ni sätter tassarna..
Nospussar
Gizmo

Kommentarer
Postat av: Kasper med fyra katter

Nog för att märgben är en god tröst för det mesta här i världen, men jag tycker faktiskt VÄLDIGT synd om dig!
Usch och fy, gäller att se upp nu när dom rackarna börjar bli kalla och trötta och tröga och inte orkar flytta på sig...

2012-09-09 @ 22:24:11
URL: http://kasperian2.blogspot.se/
Postat av: Åke

Inte så kul, men bra att det slutade gott :)

2012-09-09 @ 22:58:15
URL: http://www.nacka144.se
Postat av: Tiger

Men stackars dig! Usch så ont att få ett getingstick i tassen. Min husse fick ett getingstick i foten i somras, så han vet hur ont det gör! Tur att du fick ett märgben som tröst. Hoppas att du snart kan tassa som vanligt.

Nospuss från Tiger och matte

2012-09-10 @ 12:08:52
URL: http://tigerstassemarker.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0