Vintertider, det är inte illa det heller.

Sovmorgon är mysigt.
Vi kikade på termometern och stannade kvar i sängen ett tag till.

 
Nu var ju vädret väldigt fint så vi tog en runda ut i kylan
Med jacka på var det inte så farligt kallt.
Det var dock inte så många polare ute precis.
Men ikväll ska jag ut med två av mina grabbkompisar.
Då brukar det bli långpromenad och skoj.

Härom kvällen var det 20 minus och det var inte roligt.
Frost kramper i tassarna är inget jag önskar ngn annan.
Behöver jag säga att den rundan blev alderles väldigt kort?
Sen gick vi hem och jag myste ner mig i en filt.


 
Efter promenaden på fm satte jag mig och njöt i min fönsterplats
ovanför elementet.
Nu ska jag ta och hjälpa matte att bädda sängen.
Hmmm..
Vi är lite oense där, matte och jag.
Hon bäddar på sitt sätt. Slätt och helt platt (tråååkigt).
När JAG bäddar ser det MYCKET roligare ut tycker jag.
Då brukar jag bygga kullar av täckena och
jaga osynliga möss under täcket..

Ha det så gott allihop.
Tack till alla er som inte gett upp om mig trots
att tråkmatte har varit vääääldigt dålig på updateringar.

Tjingeling
GIZMO
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Felix

Nä, inte ger jag upp om dig, för min matte är likadan, har så mycket annat för sig och så hostar hon och nyser så man hoppar högt, hihi.

Härlig utkiksplats du har, en sån skulle jag oxå vilja ha men här är det alldeles för mycket grönsaker i vägen i det enda fönster man ser nåt igenom. För här är det såna där färgade fönster som är infattade i nåt grått, fnys. Det där med frusna tassar känner jag igen, jag blir stel som en pinne när det är så där kalligt ute, fast då blir man inburen som tur är.

Russelpussar.

2013-01-22 @ 15:04:06
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Ludde

Visst är det skönt med sovmorgon när det är så kallt ute. Sitta ovanför elementet och titta ut genom fönstret är ju perfekt. Bädda sängar är nog inte min grej precis men det är ju snällt att du hjälper matten... Kramis!

2013-01-23 @ 22:48:42
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.se/
Postat av: Marre

Tack för din omtanke vännen. Kramiz

Jätte fina bilder på ditt allt<3

2013-01-24 @ 16:36:34
URL: http://vitherde.bloggplatsen.se/
Postat av: Erica

Klart man ska bädda med kullar och kuddar överallt, det gör jag med! Min Matte är också sådär konstig och vill ha det platt men jag brukar hjälpa henne rätta till det =) Nosdutt, Felice

2013-01-26 @ 15:16:36
URL: http://www.senapshund.se
Postat av: aunt rosie

Your looking so sweet in the sunlight, Gizmo. Hugs from America

2013-01-29 @ 17:07:44
Postat av: Jenny o Brio

Det är ju tur att man tycker lite olika, så att det blir lite dynamik i hemmet :)

2013-02-11 @ 21:37:18
Postat av: Felix

Det är ju vi som är helt usliga på bloggandet, i alla fall matten men det är nåt som jag får leva med, hihi.

Jag som trodde att det bara var här som det är så där griskallt, i morse var det 20 minusgrader och jag är säker på att det inte blir nå mindre tills i morrn. Hoppas att du har mildare nu i alla fall, för nere hos dig blir det väl vår snart.

Russelpussar.

2013-02-20 @ 18:20:18
URL: http://taxar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0