Dumma matte. Stupid mom.



Hur KAN hon åka på Speedway UTAN MIG????

How CAN she go to the Speedway races WHITHOUT ME????

Förstår hon inte att jag saknar henne då?
Men jag tror nog hon vet det. När hon kom hem verkade
hon ha dåligt samvete.

Doesnt she understand that I miss her when she is gone?
I think she does. She seemd to hava a bad conscience when
she got home.

Nu säger matte att jag allt får åka med nästa gång.
Laget behöver att det finns en liten maskot.
Det var nämligen så att nu när jag INTE var med..
Ja då förlorade vårt lag..  Det borde hon kunna
räknat ut lite tidigare.

Now mom says I will go with them next time.
The team needs me there.. As a mascot.
It was like this, when I didnt get to go with them
to the races today, our team LOST.
She should have thought about that earlier, right?

Dagen i övrigt har varit fin. Har varit ute mkt men inte
fotat  något. Matte var tvungen att ladda batteriet
till kameran. SUCK.

The day has been fine, I have been out a lot but no
photos taken today.. Mom forgot to sharge the
batteries.  SIGH.

Fotot högst upp tog matte för länge sedan.
Jag tycker om hur hon lägger ord till sina bilder ibland
och den här gången lånade jag  ett kort som passade
för att jag blev lämnad hemma.
Men jag var inte helt ensam. Rebecca och en vän
tog ut mig ett par gånger..  Tack för det.

The photo on the top was taken by mom a long time
ago but I like how she puts words to the photo.
This time it was perfect as I was left at home.
Men jag var inte helt ensam.. Rebecca och en vän var
hemma och tog ut mig ett par gånger.

But I wasnt all  alone. Rebecca was here to with a
friend of hers.. They took me out twice.. Thank you for that.



Nu är det läggdags.
Ha det bra allihop

Now its bedtime.
Have a great time everyone.


Kommentarer
Postat av: Rosie

Ah Gizmo, Sweet dreams and you must learn how to put on Skype when she leaves you and bark (speak) to me :) xo xo ox

2011-08-12 @ 00:54:29
Postat av: Gizmo

I will be the best skypedog in the world.. ;-)

2011-08-12 @ 00:58:23
URL: http://gizmopojken.blogg.se/
Postat av: Freja Phaléne

Dumma dom är när de bara lämnar oss sådär!!! Du var förövrigt en fantastiskt söt Voffse ju!! Precis som jag ;-)

2011-08-12 @ 12:04:01
URL: http://prinsessanfreja.blogspot.com
Postat av: Edith

Är det sant? Kör din matte speedway? Låter superhäftigt. Colliekramar

2011-08-12 @ 13:54:55
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Postat av: Sigge Svamphund

Du Gizmo ang din kommentar hos Kasper om thundershirt.

Jag har sett TVÅ hundar förändras TOTALT med egna ögon när thundershirt användes på dom.

Den ena skällde sej hysteriskt igenom två av fyra dgar på ett hundläger. Dag tre kom Reikje van Zanten för att hålla kurs i Tellington touch och även berätta om thundershirt. Hunden blev knäpptyst med thundershirten på. Så kom åskan, det var en normalt extremt åskrädd hund med. Han fick thundershirt på och brydde sej inte ett dugg om blixt och dunder. Finns mängder med berättelser om hur bra det fungerar!!!!!!!

Kolla gärna www.thundershirt.se eller den engelska www.thundershirt.com

Har man ingen sån går det att använda antingen en elastisk linda (i min blogg finns bild på mej med sån om du letar upp inlägget från 110702 eller en t shirt som sitter tajt.

Jag har testat både linda och t shirt eftersom jag blir förbannad på blixtar sen ungjävlar kastade smällare över min rygg vid nyår.

Med linda eller t shirt plus lite t touch skiter jag i blixtarna!

Ytterligare sätt att lugna en stressad hund är t touch en speciell massageform som är fantastiskt skön!!!!

Kurs i t touch kommer i dina krokar i oktober.



2011-08-12 @ 21:23:07
URL: http://svamphunden.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0