En ute dag / A day outside


Bland det första jag fick syn på var den här humlan.
Tur att jag visade den för matte annars hade
hon säkert missat den.

Among the first things I did see was
this bumblebee.
Im lucky I found it, otherwise mom would have
missed it.


Ekarna är gröna ännu ett tag.

The oaks are still green


Jag tog också en titt på kungens slott.
Nu är det full fart där med hantverkare
av alla slag.
Kan det bero på att Prinsessan är gravid
och kanske vill ha det som en lugn
tillflykts ort nästa sommar?

I also took a look at the Kings castle.
Now the artisans are working like crazy.
Could it be because the Princess is pregnant
and maybe wants a nice and calm getaway
next summer?


Titta här..
Har ni sett vilken fin ler inpackning
på benen?
Fyllde på salt förrådet gjorde
kreaturet också.
Ett spa i naturen

Look at this.
Can you see the mud pack
on the legs.
The critter also filld up with salt.
A spa in the nature


Efter att ha gått en bra bit till
så stannade vi för en liten picnic. 
Mums

After walking a bit further we
stopped for a picnic.
Yummie...


Nya vägar att utforska blev det
för mig idag också..
Mysigt i skogen
.

I explored new roads today to.
It was soo nice.



Det var nästan så jag förväntade mig
att det skulle hoppa fram ett troll
när som helst.

I amost expected a troll or goblin
jumping out infront of us
at any moment.

Efter detta skyndade vi oss hem för då
började det regna.
Jag vilade en stund i min korg men sen
sprang jag i full fart upp till matte
när jag hörde att åskan var på gång.
Jag GILLAR inte åska..
Tycker den kan vara ngn annanstans.

After this we hurried back home as it started
to rain.
I rested for a while in my bed but
after a few minutes I ran as fast
as I could up to mom..
Thunder was coming our way..
I DONT like thunder.
I wish it could stay somewhere else.

Ha en bra dag alla
Have a great day everyone


Kommentarer
Postat av: Kasper

Hade verkligen varit synd om matten hade missat humlan!

Och du - jag SER faktiskt att ett troll, där på trollbilden. Han maskerar sig bra, försöker verkligen gömma sig, men han syns ändå! Tur du hann undan, men det är nog ett snällt troll.

(Matte hälsar och säger att du är bland det sötaste hon sett - jag försöker få henne att säga "stilig" i stället, men hon vidhåller...)

2011-08-31 @ 14:48:35
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Lennart

"En humla från Kumla..." vaknade upp i min hjärna. Var sjutton hörde jag den dikten, var kommer den ifrån? Kommer också att tänka på humlan i filmen Dunderklumpen som snurrar runt Beppe Wolgers. En skön film tycker jag, har den på DVD. Jag har även träffat Beppe en gång, tror jag var 12 då, på ett vernisage i Arboga. Humlor är skojiga och roliga.

2011-08-31 @ 20:29:13
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Malte och Emma

Tänk vad vi måste visa mattarna mycket som de annars missar!! De är väldigt ouppmärksamma tycker jag..

Vilken härlig promenad du varit på då, vi blir så avundsjuka :-) Här är det bara regn, regn och regn just nu!

2011-08-31 @ 21:16:49
URL: http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com
Postat av: Ludde

Måste vara snärjigt att vara humla, men det var en snygg blomma den landat på. Tur att du inte spaade i kospat. Då hade du nog varit lerinpackad långt upp över öronen! Vilken fin skog du gick i. En riktig trollskog... Kramis!

2011-08-31 @ 23:04:05
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Edith

Matte har köpt sina "ollonglas" i Stockholm på affären Svenskt Tenn. Men man kan ta en liten flaska eller ett vas som är smal upptill så att ekollonet kan vila ovanpå och rötterna nere i vattnet. Sen växer det ut ekblad så det blir som ett litet träd. Colliekramar

2011-09-01 @ 07:18:26
URL: http://parisercollie.blogg.se/
Postat av: Rosie

What a beautiful bee photo :))Clever of you to find it Gizmo, like the one of you with your treats the best :)

2011-09-01 @ 23:55:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0