Helgen är över.. Weekend is over.

Jag har inte haft tid att skriva här i helgen.
Familjen stoppade in mig i bilen på lördagen.
Vi skulle ut på ngt äventyr, sa dom.

I havent had time to write this weekend.
On saturday the family put me in the car.
We should on some adventure, mom said.

Jag undade allt vad det var frågan om.
Vi åkte en stund och sen plötsligt körde bilen
ut på ett kladdigt fält.
Jag sneglade på  mattes man som körde
men han var alderles vaken, och hade inte
svimmat.

I wondered what this was all about.
We drove for a while and then suddenly the
car drove out on a sticky wet field.
I was sure the driver had got a blackout or something.
But when I looked at moms husband, the driver,
he was awake and had not fainted at all.









Det visade sig att vi skulle på riddarspel..
Dom var jätte duktiga och jag gillade verkligen hästarna.
Dom var jätte fina och duktiga.

Then I found out we were going to see a tournament with knights
and horses. They were very talanted and I really
loved the horses.
They were so skilled and beautiful.



När det började regna lyfte matte upp mig för jag frös.
Men jag såg hästarna ännu bättre då så det gjorde inget.
Dumma matte sa att jag inte fick ta med mig ngn häst hem.

When it started raining mom picked me up as I was cold.
But I did see the horses better that way so I didnt mind at all.
Stupid egoistical mom said I couldnt bring a horse home
with me  :-( 

Men jag såg att ingen av alla dom andra hundar heller
fick ta med sig en häst hem.. Vad är det för fel på mattarna?
Hoppas ni haft en fin helg och att ni inte regnat bort.

But I did see that no other dogs were allowed to bring
a horse home either.. Whats WRONG with the moms?
I hope all of you had a great weekend and that you
havent gotten to wet in the cold rain.


Kommentarer
Postat av: farbror demiano

Jag (gatuhund) behöver en sånt matte..!

2011-08-22 @ 03:34:33
Postat av: Ludde

Vilken osis! Tänk att få ha en egen häst med riddare och allt! Mattar ÄR verkligen konstiga ibland... Kramis!

2011-08-22 @ 09:55:25
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Hector

Men vad spännande med riddarspel. Sådant har jag varit på 1 gång, där var det också en massa hästar, men jag tyckte ju hundarna var mest spännande.

Min låtsasmatte blev utvald på det riddarspelet av en av riddarna och fick rida på hans vackra häst ! Gissa vem som var stolt då !!!!!!!!!!!!!

2011-08-24 @ 17:23:53
URL: http://rocketbus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0