Min tur... My turn



Även om matte är lite krasslig för tillfället
så pysslade hon ihop en bild för dagen.

Even if mom is a big sick at the moment
she managed to make a photo for today.

Det har inte hänt så mkt eftersom
matte inte har mått bra.
Jag har haft att göra iaf.
Måste ju hålla koll på katterna och så har
jag och matte tagit ett antal kortare
promenader idag.

Nothing much has happend as mom doesnt
feel so good.
But I have had things to do anyway.
I have to keep an eye on the cats and
I have been taking mom out for several
short walks today.

Förresten, matte har jobbat hårt för att
få sin lilla mini studio / atelje i ordning.
Inte ngn atelje för allmänheten utan för
att hon ska ha ett ställe som är bara hennes.
En  plats där hon kan måla, teckna och
pyssla med sina foton.

By the way, mom has been working hard
to finish her tiny studio where she
can work on her paintings and drawings
and photos.
Its not for the public, just a place where
she can have her things ready to go
when ever she feels like it.

Naturligtvis har jag min egen lilla hörna
där inne.
Jag vill ju inte vara utan matte mer än
abolut nödvändigt.
Riktigt mysigt faktiskt..

I have a corner of my own in her
studio ofcourse.
I want to be with her 24-7
Its really cosy in there, if I may say so myself.

Hoppas ni alla mår bra
och har det fint.

I hope all of you are feeling well
and having a good time


ps.. Som en del andra av mina vänner här har jag nu
fått prova på att vara lite rehab hund jag med.
Matte är mkt gladare när jag är i närheten trots
att hon har ont.

Ps. As some of my friends I now have to try
to be a rehab dog aswell.
Mom is much happier when Im around even
if her is hurting.


Kommentarer
Postat av: Rosie

Gizmo, helping your mom feel better makes you a hero and great comfort! Love the "roses" around your photo ;)

2011-08-30 @ 00:02:19
Postat av: Ludde

Klart att matten mår mycket bättre när du är med! Fint att du fick en egen hörna också. Det var väl där ni fixade till den fina bilden på dig. Jag brukar ligga under mattes skrivbord när hon sitter vid datorn, och det blir liksom en egen hörna för mig med... Kramis!

2011-08-30 @ 09:05:43
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Kasper

Sjuka, trötta och hostiga m.m. mattar finns lite varstans, tror jag.

Tur att dom har oss, för visst hjälper vi till alldels väldigt mycket. Eftersom vi så gärna vill vara hos och med våra mattar, så vill självfallet dom vara med oss också, för att må bra eller åtminstone bättre!

Ibland fungerar ju faktiskt världen precis som den ska. :)

God bättring önskar vi din matte!

2011-08-30 @ 21:42:34
URL: http://kasperian2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0