Överraskad - Surprised

Jag vaknade tidigt idag.
När jag tänkte gå ut en liten sväng på altanen
så sa matte plötsligt  -Stopp, det blir inget med det just nu!
Jag undrade vad som hade tagit åt henne.

I woke up early today.
When I wanted to go out on the porsh mom suddenly
said -Stop! not right now!
I wondered what had got into her.

När matte lyfte upp mig förstod jag varför.
Jag tittade ut genom fönstret och då såg jag den..
KATTEN!
Inte vår katt utan en annan cat.

When mom lifted me up I understod why.
I looked out of the window and then I saw it.
THE CAT!
Not our cat, another cat.





Den hade hittat en varm gosig plats hos oss att
övernatta på.
Matte bestämde att vi skulle gå en promenad så länge.
Hon tänkte att den kanske skulle försvinna tills vi kom hem.

It had found a cozy place to spend the night.
Mom decided we should go for a walk, then maybe it
would be gone when we got home.


Jag kände för att få rusa lite på gräset.
Det är skönt att sträcka ut sig efter en natts sömn.
Det är lite svårt att ta bra bilder på en springande
hund säger matte.

I wanted to run for a while on the grass.
It feels so good to stretchout after a long nights sleep.
Mom says its hard to get a good photo of a running dog.

Men det kändes riktigt bra.
But it felt really good.


Är inte det här diskriminering?
Man får cykla här, människor får gå här med sina
människovalpar Men JAG DÅ?  var ska JAG gå?
Jag ska be matte ta med en burk vit färg så hon kan
måla dit en människa med hund också  ;-)

Aint this discrimination?
People are allowed to go by bike here...
Grown people may walk here. SMALL people can walk here
if the hold hands with a grown person..
WHAT ABOUT ME? WHERE AM I SUPPOSED TO GO?
I will ask mom to bring some white paint next time
so she can paint a person with a dog to ;-)


En liten bit längre fram, kom vi till rondellen.
Matte säger att den ser ut som en enorm bröllopstårta.
Jag har ingen åsikt i det ärendet eftersom jag aldrig
sett en bröllopstårta.
Men fin är den iaf.

A little bit further ahead we came to the roundabout.
Mom says it looks a bit like a giant weddingcake.
I have no opinion in that matter as I have never seen
a wedding cake.
But its beautiful anyway.


Vackra färger är det här..
Men matte säger att det är ett tecken på
att hösten är på väg.

Beautiful colors.
But mom says its a sign that autumn is on
its way here.

 
Hoppas ni har en bra dag. Jag slappar i gräset lite innan jag
ska busa med katterna. 

I hope you all are having a great day. Im relaxing in the grass
for a while befor I go inside to play with the cats.
 
Den besökande katten sover FORTFARANDE där ute.
The visiting cat STILL sleeps on the sofa on the porsh


Kommentarer
Postat av: Rosie

Good mornig from America, Gizmo ... you run so fast ... like the wind! Good photos! Cool to view that wedding cake of pretty flowers, you would probably like real wedding cake frosting! hehe



Have fun playing with the cats but I feel sorry for your visitor cat, I hope it finds it's way back home soon! Bye for now! I so enjoy viewing your day with Mom!

2011-08-15 @ 16:54:16
Postat av: Kasper

Önskar att "min" hemlösa katt skulle lägga sig och sova på min altan! Men det gör hon nog inte. :(

Min matte börjar också säga nåt om "höst" - och det känns allt lite annorlunda ute nu, det tycker jag också.

Och du - din matte ska ABSOLUT måla dit en hund också! Det blir nog fint, hon är ju en så duktig "målare". :)

2011-08-15 @ 17:16:41
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Ludde

Vore mycket trevligare om det fanns hundtrottoarer. Vi borde alla gå ut och se till att det målades dit hundar också. Du kanske kan bli kompis med altankatten? Själv har jag försökt bli kompis med många katter, men dom verkar tycka jag är för stor... Kramis!

2011-08-15 @ 23:33:58
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: farbror demiano

Tell mamma Cina that she is well endowed to unfold into another voice. Yours. She should pursue this..!

2011-08-16 @ 18:58:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0