Regn. Rain



Det finns inget dåligt väder, bara man är rätt klädd.

There is no bad weather, if you just dress right.

Jag tror faktiskt att matte också skulle behövt ett sånt
här jätte fint regnställ som jag har.
HON såg ut som en dränkt råtta när vi kom in och
byxorna var genom blöta.

I think mom also wanted rainclothes like mine.
She looked like a drowned rat when we got back
home, and her pants were all wet.

Jag kom ju undan med våta tassar och blött huvud
I got away with just wet paws and wet head.

På min promenad såg jag bara en enda annan hund.
Den stackarn hade inte regnkläder. Gissar att den hunden
hamnade i duschen efteråt

At my walk I only saw one more dog that was out for a walk.
That poor dog didnt have any rainclothes.
My guess is that, that dog ended up in the shower when they
got home.

Nästa vecka är jag och matte själva hemma igen.
Då ska barnen i huset börja skolan igen.
Matte har visst lite planer för vi blir själva. Vi får se
vad det blir av det.

Next week mom and I will be alone again, during the days.
The kids in the house are going back to school.
It seems like mom has some plan for when we are
just her and me again. We will see what might happend.

Jag önskar er alla en fin helg.

I wish you all a nice weekend.


Kommentarer
Postat av: Grabbarna boys!

Visst är det så, det finns inget dåligt väder det finns bara dåliga kläder!!

Och det har då inte du.

Jättefin är du!!

Vov från grabbarna boys!

2011-08-19 @ 22:21:41
URL: http://grabbarnaboys.blogspot.com
Postat av: Ludde

Husse har pratat länge om en regnjacka till mig, men som med så mycket annat har den runnit ut i sanden. Du ser verkligen fin ut i ditt regnställ! Här öser det ner så jag borde nog haft flytvästen på mig på sista rundan... Kramis!

2011-08-19 @ 22:56:26
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Fanny

jag hatar regn :(

//Melker

2011-08-20 @ 10:56:45
URL: http://melkerpug.blogspot.com
Postat av: Kasper

Du är söt

även när du är blöt!

Gizmo, titta, du har väckt en skaldeådra hos mig! :)

2011-08-20 @ 19:14:20
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Rosie

Cutest thing I have seen with your tiny raincoat, Gizmo :))) Wow, knights on horses, I have never seen you are lucky to go such places with your Mom :) Hope you are dry and sleeping as I type. :)

2011-08-22 @ 05:09:20
Postat av: Anna

You handsome devil ;)

2011-08-24 @ 20:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0