Blåsigt / Windy


Jag har precis kommit in från en promenad.
Det var hemskt blåsigt och kallt.
Jag tror jag ska be matte ta på mig min spiderman jacka
nästa gång vi går ut.
I have just come home from a walk
It was terribly windy and cold.
I think I will ask mom to helt me get into
my spiderman jacket on next walk

Nu när jag kom hem fick jag ha mattes fleecejacka
att mysa på. Det var skönt.
When we got back home mom let me borrow her
fleece jacket..
That was nice.

Det verkar som om de andra mattarna och hussarna
var mer hänsynsfulla, eller kanske bekväma idag.
Såg inte till en enda hund på hela promenaden.
Jag kan meddela att jag helst hade stannat inne jag också.
It seemd like the other moms and dads
were more considerate today.
I didnt see a single dog on my walk.
I can say that I would have preferd to stay indoors to.


Min kompis Majja ville också komma in idag
Even my cat Majja wanted to come inside today.

Dagens foton här är tagna med mattes mobil
så ni får ursäkta kvaliten
Todays photos were taken with moms
cellphone so you have to excuse the bad quality.


Kommentarer
Postat av: Ludde

Hälsa matten att kvaliteten på bilderna beror mer på vad som finns på bilden än hur skarp och välexponerad den är. En bild på dig eller Majja är ALLTID av högsta kvalitet!!! Kramis!

2011-12-01 @ 13:19:10
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Hillman

Här hade det inte ens hjälp med jacka för det blåser rakt igenom det intygar både hussen och matten, hihi. Nu regnar det oxå rena rama regnstormen, jag var ut och gjorde en etta men innan husse hade kommit ner från trappen så var jag på väg in igen, hihi.



Taxpussar.

2011-12-01 @ 13:24:13
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Rosie

Hi Gizmo, glad you are inside warm from the wind, you are so cute! Hope you and mom have a good day :)

2011-12-01 @ 16:01:14
Postat av: Kasper

Skitväder, är vad jag skulle kalla det! Blåst, kyla, regn och mörker!!!

Tur man har ett hus att vara i!

Såna sötisar du träffade på promenaden i går! Undrar om jag och matte kanske skulle fytta till lite mer civiliserade trakter, där det finns fler hundar än här hos mej.

(Förresten är det du som är sötast av allihop, säger matte. Du är STILIGAST, säger jag! )

2011-12-01 @ 21:26:50
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Graphite

Vilken härlig blogg du har! =)

2011-12-02 @ 00:03:54
URL: http://graphite.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Ser inget fel på kvalitet här, ni kommer alltid att glänsa hur resultatet än blir:)



Håller med om att det var blåsigt igår och jackan här på, usch. Säger som du, fick man välja, så skulle man inte tagit steget ut, burr



Trevlig helg. Tasskramiz

2011-12-02 @ 11:53:02
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0