Jag tog chansen / I took the opportunity

Ja det är bäst att ta chansen.
Ja, att få en snö promenad alltså.
Dom där väder gubbarna på tv sa att snön
skulle försvinna..
Jag gillar inte den gubben
Han borde få sparken, tycker jag.

Yes, I better take the chanse when I get it.
To take another walk in the snow,that is.
The weatherman on tv said the snow will MELT.
I dont like that man.
He should be fired, if you ask me


Jag och matte gick ner till sjön.
Det var inte så mkt snö kvar men lite fanns det iaf.
I took mom down to the lake.
It wasnt much snow left there, but at least a little.


Jag undrar vart mina ankor har tagit vägen.
Jag letade  och letade..
Tillslut hörde vi dom långt borta.
FÖR långt borta så vi struntade i dom idag.

I was wondering where my duck were..
I looked everywhere..
But after a while we heard them far away.
VERY far away so we gave up for the day.


Plötsligt kom jag på en sak..  :-O
Matte hade kopplat loss mig.
Det var skojjigt för då sprang vi omkring
i snön ett tag. Detta kunde av naturliga skäl inte fotograferas.

Suddenly something hit me..  :-O
Mom had taken the leash of.
That was so great as we could run around in the snow
for a while..
For obvious reasons this didnt end up in photos


Sen var det dags att ta stigen ut till stora vägen.
Det är inte lika kul.. Jag drog ut på det hela så mkt jag
bara kunde.. Luktade mer än någonsin på en hel massa.
Jag drog fötterna efter mig så mkt att matte NÄSTAN blev
lite irriterad..
Men sen var det iaf skönt att komma in.
NU ska jag rulla ihop mig i en varm filt.

Ha det bra allihop

Then it was time to take the path to the big road.
Thats not as funny. I draged my feet as much as I possibly
could. I did sniff on everything and nothing.
Mom nearly got angry with me. But just nearly..
When we came home I realized that cuddle up in blanket
was really nice.

Have a great day everyone


Kommentarer
Postat av: Ludde

Vilken skön promenad du fick idag då. Kul att solen sken på dig! Snacka om att bli irriterad. Då skulle du se min husse, han förstår inte alls att det måste nosas riktigt ordentligt överallt så man inte missar något... Kramis!

2011-12-20 @ 16:03:15
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Wille

Jamen det är klart du ska !

Det där med att försöööökka förlänga promenaden, det praktiserar jag allt som oftast. Spelar ingen roll hur länge vi varit ute, ja om det nu inte blåser och regnar för i så fall vill jag in !

Ha en härlig Jul nu ifall jag inte hinne rkika in till dig innan dess, dagarna går ju så fort och ibland är dte svårt att få matte med sig till dataskärmen. Hon påstår att hon har annat att göra, men vad är viktigare än att jag får veta vad kompisarna har för sig ???

2011-12-20 @ 20:46:46
URL: http://willebuz.blogspot.com
Postat av: Kasper

Hos mig har det tvärtom kommit mer snö! Men den ska visst försvinna på fredag. Matte hsr inte orkat julhandla - och nu är infarten igensnöad. fastfrusen, ishård f.d. blötsnö - ingen höjdare!

Vi är lite ledsna hemma hos mig. Men du har i alla fall haft en fin dag, och DET är roligt tycker jag.

2011-12-20 @ 21:33:19
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Rosie

Thanks for taking me on your walk, nice to see the snow and cute you !!!! :) Are you shaking the box yet, Gizmo?! hehe

2011-12-21 @ 01:02:51
Postat av: Rasmus

Gubbarna på tv´n kan man nu mer aldrig lita på och förstår att du drog tassarna efter dig med så vacker och skön promenad, voff.



Underbara bilder på dig ;)



Voff

2011-12-21 @ 09:53:10
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: demianogubbe

Vilken snöbrist. Det ser ut som Santiagos vintrar...Hoppas du att du snart får riktigt julsnö..!

2011-12-21 @ 14:54:56
Postat av: Smulan

Oj tror nog t.o.m vi hade mer snö här....men inte idag...nu har det regnat bort.



Vov vov!

2011-12-23 @ 08:36:57
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Hillman

Här är inte så mycket mera snö men lite i alla fall men det är plussisar idag så vi får se hur mycket som blir kvar. Jag vill önska er en riktigt GOD JUL me massor av gotter, köttebullar, skinka och prinskorv, för det brukar jag få till jul.



GODJULTaxpussisar.

2011-12-23 @ 11:27:35
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Marre&Rasmus

Tassar in och önskar er en riktigt



God Jul & Ett Gott Nytt År!



Bamsekramiz

2011-12-23 @ 15:57:03
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0