Promenad &vänner /Walk & Friends


En förmiddags promenad ner till sjön.
Visst är det svårt att tro att det är 4de december.
A mornig walk to the lake.
Its hard to belive it the 4th of december.


Mattes bror hade provat på att klättra på klättervägg så
naturligtvis ville jag också klättra.
Moms brother had tried a climbing wall so ofcourse
I wanted to climb to.


Snacka om att det var blåsigt.
Talk about windy...


Det fanns inga ankor vid sjön idag, iaf inte där jag var.
MEN jag såg att dom varit där.. Ser ni? En miljon *fot*spår
efter mina ankvänner.
There were no ducks at the lake today. At least not where
I was. BUT I could see that they had been there.
A million footprints told me so


Jag tittade och letade, men inga vänner fanns vid sjön.
I looked and searched, but no friends were to find by the lake

MEN PLÖTSLIGT HÄNDE DET..
BUT SUDDENLY IT HAPPEND..


DÄR kom min polare SNIFFEN.
Det är en helgo kille. Idag var han busig och vi var lite
tjuriga att det inte finns någonstand där vi får springa fritt.
It was my friend SNIFFEN.
Its a very nice guy. Today he was playful and we got
a bit sad as we couldnt run free where we were..


Kan någon motstå det vackra huvudet och de bedjande ögonen?
Matte kunde det inte.
Can anyone resist that pretty face and those pleading eyes?
Mom couldnt..


Sniffen hade ingen lust att gå hem..
SE så sorgsen han såg ut. Jag tror han hellre hade lekt med mig.
Sniffen didnt want to go home..
Can you see how sad he is.. I think he would have preferd
to stay and play with me.

Men så är det.. Ibland måste man gå hem..
Så jag vände nosen hemåt också..
But thats the way it is. Sometimes we have to go home.
So I turned my nose back to home.

PLÖTSLIGT såg jag något litet.
Då menar jag också väldigt litet.
Mindre än MIG är ju näst intill pytte litet.
Suddenly I did see something tiny.
Then I mean VERY tiny.
If someone is smaller then me then its
really very VERY tiny.


Det var lilla lilla  *Li*  Hon var en mysig liten filur.
Jag var jätte avis på hennes svarta fina tröja.. En sån skulle
jag vilja ha men matte kan inte sticka sånt, inte mkt annat heller.

It was the tiny tiny *Li* She was a cute and fun girl.
I wish I had a sweater like hers. BUt mom cant do things like that.


Tyvärr var vi inte på en plats som lämpade sig för lek.
Men vi fick hälsa iaf.. Kanske träffas vi igen..
Unfortunately, we were not in a place suitable for play.
But we got to say Hello atleast.. Maybe we will meet again.

Hoppas ni har en bra söndag allihop.
I hope all of you are having a great sunday.


Kommentarer
Postat av: Micke

4 december redan, tiden går, men lite snö hade ju inte suttit fel...tids nog kommer det...ha de bäst :)

2011-12-04 @ 15:11:37
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Wille

Jo jo vilken tur att du i alla flal hittad engn att hälsa på. Här ser vi olika hundar flera gånger om dagen, ja nästan oavsett vilken tid på dygnet matte eller husse tar me doss ut. Ibland blir det sena nattprtomenader, och då träffar vi nästan alltid på samma gäng, en norsk buhund (tror jag det heter), en blandras äldre herre, och en schäfertjej.

Jo visst kan dte vara skönt att ha matte hemma, men vi har ju husse hemma istället och han är minst lika mysig att ha som sällskap när vi ska sova, fats vi sover aldrig i sängen det blir alldeeles för varmt, näe hellre ett svalt golv elkller en mjukis dyna att sova på i så fall. Dessutom har både jag och brorsan den egenheten att vi vill sova under sängen, eller under en stol eller under bordet, det är skönt med ett extra tak liksom.

Hoppas du har en fortsatt fin söndag nu ! Nospuss !

2011-12-04 @ 16:37:03
URL: http://willebuz.blogspot.com
Postat av: Smulan

Va många små vänner du träffar:)

Och fint väder hade ni med idag om än det såg blåsigt ut,hi hi. Här vände vädret och blev världens regnrusk i em, så vi hade himla tur!



Nospuss från oss!

2011-12-04 @ 16:40:16
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Lisbeth

Hej på dig Gizmo. Idag är huvudvärken bättre så nu tittar jag in. Såg ut som om det blåste rejält. du får säga till matte att hänga på dig sådana där saker som man har på duken på sommaren för att den inte ska lyfta. Jag tror dina kompisar skulle bli grön av avund om hon fixade det. jag tror jag skulle avst en promenad den här dagen. det skulle vara för fågelfotsmönstret då . Såg ut som ett riktigt konstverk

Ha en fin kväll

2011-12-04 @ 17:15:44
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Kasper

Den där sista lilla är ju VERKLIGEN liten! Men hon är väl fullvuxen ändå.

Var väl mysigt för dig att kunna känna dig STOR! :)

2011-12-04 @ 18:41:19
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Ludde

Lilla Li var ju kanonsöt i sin tröja. Ni får nog leka lite nästa gång ni träffas. Sniffen såg ut som en kille som vill busa omkring lite. Klart att han inte ville gå hem... Kramis!

2011-12-04 @ 22:19:59
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Rosie

glad you didn't blow away, Gizmo. I like your jacket/sweather better! Take Care

2011-12-05 @ 00:02:44
Postat av: Anonym

Såna där bedjande ögon kan inte matten motstå heller, hihi. Fast du kan oxå ha såna det är bara att träna. Du ska lägga huvet på sne, sen ska du ta fram din allra sötaste, raraste, tiggeblick, så ska du få se att din matte inte kan motstå dig heller, hihi.



Taxpussisar.

2011-12-05 @ 14:16:26
Postat av: Christina

Vilka snygga kompisar du träffade! :)

2011-12-05 @ 20:03:37
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Jo, det ser verkligen stormigt ut men du hade ändå tur att denna gång träffa på söta vovvar :) Här mötte man ingen när det typ stormar, undrar vart alla tar vägen då? hm.



Tasskramiz

2011-12-06 @ 09:59:31
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: elina

Awe, vi tänkte skaffa en beagle förut när jag var yngre. 7-8 år sen kanske o0 men vi skaffade aldrig :)

2011-12-07 @ 20:13:16
URL: http://enpapillonsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0