Snart är det jul / Soon it is Christmas

Så fort tiden går.
Matte och jag har haft fullt upp med att fixa här hemma.
Time passes by so quickly.
Mom and I have been busy at home.

Igår snöade det.. Jag blev överlycklig..
Jag sprang och hoppade omkring så matte fick ta en hel hög med
bilder innan det blev ngt som gick att visa
Yesterday we got some snow.
I ran and jumped so much that mom hardly got any photos of me
that were worth showing.

Efter en stund var jag så pass stilla att matte iaf fick ETT
kort där man ser att det är JAG på bilden.
Snacka om att min reflexväst funkar.. Matte tog med blixt och
hela jag lystes upp av reflex västen.
After a while I was calm enough for mom to take a photo
where it showed it was me on it.. the others were so blurred.
My reflecting vest is so great. Mom took the photo with
the flash on and I just GLOWED with my vest.

Idag var jag och hälsade på matte*mormor* en stund.
Det blev inga bilder därifrån men jag demolerade ett par
toarullar som matte*mormor* gömt godis i..  Smaskens..
Today I visited my moms MOM for a while.
No photos from there though, but I did trash some paper rolls
with candy inside.Yummie.


Sen frågade jag matte vad det där med julen kommer ifrån.
Då pratade hon ngt om en bebis som visst hette jesus eller nåt.
Då kom jag på att matte kunde ta en bild.
Kolla in MIG under stjärnan i min egen lilla *krubba* i fönstret. haha.
Later I asked mom what this christmas is all about.
She talked about some dude calld Jesus or something.
Then I got the idea to take a photo of ME under the star
in my own creche in the window. haha 

Nu ska jag hjälpa matte lite och sen ska jag gömma mig en stund.
Varför?  Jo för den där attans snabeldraken ska visst fram igen.
VAD har DEN med advent och julen att göra?
Jag tycker den kan gå och gömma sig.. Helst på den där
soptippen där matte dumpat andra  *onödiga* saker..
Now I will help mom for a little while and then I will hide.
Why? Because the dreadful vaccumcleaner is about to come out again.
WHAT does a Vaccumcleaner have to do with Advent and CHRISTMAS.
I think it should go and hide somewhere where mom puts other
completly unnecessary things. Like the in the dump..

Ha det bra allihop
Have a great day everyone.


Kommentarer
Postat av: Hillman

Håller fullständigt med dig vad det beträffar snabeldraken men här frös städningen inne, för matten skulle putsa fönster men det är för kallt för såna tilltag. Fast det blir putsning på insidan i morgon när hussen är hemma så han kan elda och gå ut med mig, så matten får vara ifred, hihi.



Taxpussar.

2011-12-06 @ 15:32:50
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Lisbeth

Gizmo jag måste bara få tala om för dig att du är mycket vackrare än jesusbarnet. Du vet så säger man till alla nyfödda. Om någon missar dig i din reflexväst så måste dom vara blind. Där kan man säga att du verkligen lyser upp tillvaron. Katten Ester tycker inte heller om snabeldraken. Jag kan kolla med henne om hon vill starta ett uppror. Då hänger väl du med

Sköt om dig nu och sov gott

2011-12-06 @ 20:23:35
URL: http://tankelek.blogg.se/
Postat av: Kasper

Hemma hos mig flyr vi också allihop, åt olika håll. När snabeldraken åker fram. Idiotpåhitt!!!!

Du är väldigt söt där uner stjärnan, och när det gäller snön så får man väl vara glad för det lilla. Men det ska visst komma mer, sägs det. :) Kanske redan i morgon/idag!

2011-12-07 @ 01:08:20
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Smulan

Så fin du är där i fönstret,finaste "julkrubba" vi sett,hi hi

Och jag kommer gärna och hälsar på dig där:)

Slippa gå ut och ändå bästa utsikten!



Nosspuff fån liten Smula!

2011-12-07 @ 11:13:56
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Rasmus

Här blev man ju lite skraj när man såg dig lysa så, ser ju spökligt ut, hu. Men ett sötare spöke får man allt leta efter, voff.



Den sötaste "julkrubba" jag sett :)

2011-12-07 @ 15:50:57
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0