Full i bus, men vad hjälper det.....


Har varit ute på en promenad med matte och i vanlig
ordning så åt jag lite när vi kom hem.

SEN, ja då vill jag gärna busa.
(ser ni hur glad min svans är)
Matte säger att jag borde vara trött efter en lång
promenad men jag har alltid lite extra att ta ut när
jag kommer hem. Spelar ingen roll om jag gått en kvart
eller en dryg timme.


Min bästa polare Sune, han var inte lika intresserad av lek just då.
-Tråkig katt!

Men oftast har vi himla kul.
Vi jagar varandra på skoj och hittar på bus.

Sune är lite tjyvaktig av sig.
Han vill hela tiden äta upp min mat.
Nu mera får jag min mat i en boll som jag
buffar eller sparkar på. Då trillar det ut matbitar.
SUNE, ja han är för LAT för att buffa på bollen
så nu får jag ha min mat ifred.




Matte var och blev trimmad igår.
Hon sa att hon hade slitit i topparna eller nåt..
En *frissa* vad det nu är, fixar tydligen sånt.
Båda jag och husse tyckte att *frisstanten* hade
gjort ett bra jobb.

Nu tycker ju inte alla som jag och husse.
Men då tycker jag det är snällast att vara tyst.
Både tvåbenta och fyrbenta kan bli ledsna om de
märker att ngn inte tycker man är fin.
Nu ser matte ju ut så här och en gammal bild
vore falsk marknadsföring.

Matte säger att hon inte tänker ta upp ämet
utan istället låta det bero.
Det känns lugnast så säger matte.

Hoppas ni har det bra allihopa
både två och fyrbenta.

Nosbuffar
från
Gizmo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0