FY vilken natt.


(fotot har matte tagit)

Det finns en person jag INTE gillar.
Jag tror han heter TOR.
Eller var det möjligtvis  ÅSKAR?

Matte jiddrade ngt om någon med hammare
och det var tydligen TOR.

Jag tycker inte om när det smäller.
Nyårsafton brukar det smälla säger matte.
Men vad jag vet dröjjer det ett tag till
innan det är nyår!?
DET har tydligen den där gubben TOR
ha missat fullständigt.

Hela natten har han dundrat och fört väsen.
Vid 5 i morsen fick han totalt frispel
och jag trodde han skulle hamra ner hela
vårt hus. Precis över mitt huvud smällde
det och konstigt otäckt ljus blinkade
jätte skarpt.

Jag kröp under mattes täcke och där
låg jag och skakade tills det hela lugnat sig.

Matte läste i tidningen att den där gubben
Tor skulle kunna komma tillbaka.
Undrar om han försvinner om jag morrar högt
åt honom..
Nu är det ju så att STORA hundar låter
-GGGRRRRRRRR!  vilket är rätt skrämmande.
Men min lilla stämma låter mer...
-Rrrrrrrrr!
Elaka människor säger att jag låter mer söt
än farlig när jag morrar.

Det är en annan sak med åskväder.
OM man blir lite nödig, ja då måste man ju gå
ut eller hur?
Nu är det ju så att Åskar har ju inte bara sin
hammare har jag märkt.
Han har en STOR attans vattenkanna också.
Då har vi problemet att jag INTE vill gå ut och
bli blöt och smutisg.

Nu har matte grejjat det problemet iaf.

Ursäkta den dåliga bild kvaliten men matte hade lite bråttom.
Först tyckte jag det var lite konstigt med detta regnställ.
MEN, den hade ju sina fördelar kom jag på.
Den var VATTENTÄT. 
-JIPPIEEEE! Nu kan jag gå ut utan att få en massa kallt
äckligt blött smutigt vatten på mig.

Den som säger att jag ser löjlig eller fjollig ut
den ska jag hoppa upp och bita i  hälsenan.

Bäst att tillägga att matte inte klär på mig om det
inte är ABSOLUT nödvändigt enligt MIG.
Bäst att säga det så inte matte för en massa
skäll från andra tvåbeningar.

Ha en fin helg allihop
Hoppas Åskar eller Tor eller vad han nu
hette blev trött efter natten och
låter oss vara ifred nu.

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Kasper

Det var verkligen en hemsk natt - men av nån konstig anledning som jag inte riktigt förstår klarade jag den alldeles ovanligt bra. Men det var kanske ÄNNU hemskare hos dej. Vet itne om det är Åskar som dundrar och Tor som blixtrar, i så fall gjorde dom minsann gemensam sak i natt!



Är väl inget fel på regnställ (tycker du bara ser bra och stilig ut i det!!) - men jag är ju inte alls rädd att bli blöt, så jag klarar mig bra utan. :)

2011-07-22 @ 14:53:53
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Micke

Ha en riktigt trevlig fortsättningen på helgen.. :)

2011-07-23 @ 10:13:41
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: Lennart

Jag har inga bekymmer med Tor eller Åskar, brukar oftast inte märka de. Däremot har jag problem med en massa skräniga fåglar utanför sovrmsfönstret!

2011-07-23 @ 15:20:58
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Cruellas Sida

Åh, jag förstår dig precis, du och jag är nog själsfränder! jag gillar inte heller smällar och kläder vill jag ha när det regnar och är kallt. Puss på dej från mig!

2011-07-23 @ 22:48:00
URL: http://crllaue.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0