GRUND LURAD!!!



Idag hade vi redan varit på en hygglig
promenad, men det stoppade inte matte.

Hon tyckte , lite senare, att vi skulle gå till vattnet där
anklingarna brukar finnas.
Jag hade inget annat för mig så jag följde med.

Snacka om besvikelse när det inte fanns
en enda ankling där idag.

Då tog matte av sig skorna och gick ner
i  *det där stora blöta*  SJÖN kallar hon det.

Efter att hon tjatat på mig så gick jag  ner i vattnet.
Tänkte att, doppa fötterna kan jag göra.
 Matte lyckade på ngt sätt manipulera mig
så jag travade lite längre fram emot
henne där hon stod.

*** GRUNDLURAD ***

DÖM om min förvåning när jag plötsligt
inte hade ngn botten under tassarna.
-JAG SIMMADE!!!
och vet ni vad.. Det VAR inte så läskigt
trots allt faktiskt.
Vet inte vem som är mest förvånad
jag eller matte.

Eftersom matte var den enda tvåbeningen
fick hon inget kort på just när jag simmade
men ni ser iaf på kortet efteråt att jag
är BLÖT, hela jag utom huvudet.
Skulle precis ruska bort lite mer vatten
det är därför jag blundar.

Gick med nosen lite extra högt på vägen hem.
Den ena av mina fobier verkar ju vara
borta nu.
Tror jag ska göra om det där faktiskt.

Min enda fobi som är kvar nu är
Fyrverkerier och smällare.

Ha det fint

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Kasper

Grattis! Nu blir sommaren roligare! :)

Förstår att du satte nosen i vädret på hemvägen. :D

2011-07-26 @ 00:20:45
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Cruellas sida

Snyggt jobbat Gizmopojken! Klart du kommer att göra om det nu när du provat. Säg till din matte att min köper sina kläder via Ninnas hundkläder, hon gör på beställning och är väldigt duktig! Klart du behöver en myspysoverall!

2011-07-26 @ 02:12:01
URL: http://crllaue.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0