Inomhus är skönt när det regnar



Hej allihopa..

Tittar bara in lite snabbt idag.
Det har varit en riktigt tråkig dag bitvis.
REGN är inget jag gillar nämligen.

Näe, då låg jag hellre på filten eller soffan och
myste i värmen inomhus ist.
Matte sa ngt om att man skulle behöva
rullskridskor till mig när det är dåligt väder.
UNDRAR vad hon menade med det Hmmmpffffffff.

Det är ju bara så att jag inte GILLAR att bli smutsig
och absolut inte att bli kall.
Iof, det där med smutsig... Det är inte själva
smutsen som jag ogillar, det är mer duschen
när man kommer in.
Ska jag vara helt ärlig så är det iaf LITE mysigt
EFTER duschen.. Då sitter jag invirad i en handduk
i mattes knä och DET njuter jag av.
Nästan lika mkt som när jag får sova i mattes säng.

Ska nog ta och ta sikte på den sängen ganska snart.
Men jag är rätt övertygad om att matte ska ta
den där nattpromenaden med mig först. Pust.

Tjingeling mina vänner


Kommentarer
Postat av: Kasper

Gizmo, du skulle ha min päls... fast då vore du ju förstås inte du längre, och det vore ju väldigt synd...

Men jag kan bli hur smutsig som helst, och det bara försvinner - låter konstigt, men så är det faktiskt. Sand, lera, löv, jord, barr - spelar ingen roll! Enda gången jag kan behöva en dusch är när jag hittat nån smaskig koblaja - och då gäller till och med schampo! Eller om jag hittat något extra ruttet dike eller nåt sånt...

Blir du inte avundsjuk nu. :D

2011-07-19 @ 13:54:31
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Lennart

Mina föräldrar hade en stor och stark doberman. Han tyckte inte om vatten, så mycket att han t o m gick runt vattenpölarna på sina promenader. Han tyckte inte om att bada eller bli tvättad heller. Fast det syntes ibland några gånger efteråt då han hade blivit duschad att han tyckte om att han blev ren och glansig i pälsen.

2011-07-20 @ 15:11:45
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0