Jippie... Inget regn på promenaden


Dom fina blomster arrangemangen
får mig inte att se större ut precis.
Eller vad säger ni?
Men fina är dom iaf.

Det var rätt skönt ute trots att det blåste rejält.


Så kom man då till vatten IGEN..
Jag bestämde mig genast att INTE bada idag heller.
Det såg ju både kallt och blött och mörkt ut.
Såna otäckheter får andra syssla med.


Vatten är spännande, jo visst, men inte
tänker jag hoppa i frivilligt inte.
Matte pratar om att jag ska lära mig simma så snart
vädret gör det där blöta otäcka lite varmare igen.

Jag föredrar nog vattnet på vintern, när man kan GÅ på det.
Fast å andra sidan fryser jag ju då ist.
Vi får se hur det går.
Matte får allt muta mig med ngt riktigt gott
om det ska lyckas att få mig i vatten
som går högre än till bröstkorgen.

Matte berättade att lillmatte hade ringt och talat om
att jag fått ett par nya fans.

Jätte kul tycker jag. Hoppas ni kommer fortsätta att
titta in här hos mig ibland.

Glada svansviftningar och nosbuffar
från mig till er som hittar hit.

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: Kasper

Jag tror att dom är BAUTASTORA, dom där blomsterarrangemangen!!

Fast att du inte gillar vatten - skumt! För det är jättehärligt. I sjön, alltså.

Buff, buff på dig!

2011-07-25 @ 00:55:26
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Rosie

great photos of my favorite nephew :))

2011-07-26 @ 01:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0