Date och kaos / Date och chaos

Låt oss börja med min oväntade date idag.
Matte och jag var ute och gick..
Plötsligt kände jag en lukt... Den lukten luktade så gott
så jag sprang ifatt den som luktade..

Lets start with the unexpected date today.
Mom and I was out walking.
Suddenly I smelld something.
A very pleasant smell.


En TJEJ!!!!  Tjohooo va kul.. Dessutom verkade hon gilla mig.
Snacka om att ha tur..

A GIRL!!!  Yippieee I was so happy.
She even seemd to like me.
Talk about LUCK.


Vi busade och lärde känna varandra medans våra mattar
hälsade och pratade.

We played and got to know eachother
as our moms said Hello and talked.

Sen följde vi tjejerna till där sötnosens matte jobbar.
Hon var bara ute på lunchrast, men sötnosen får vara
med på sin mattes jobb vilket var bra tycker jag.

We walked with miss CUTE to where her
mom works.
She was just on a lunchbreak, but miss Cute
is allowed at her work wish I think is great.

Nu är det så att MIN matte har så svårt för det där med
namn så hon meddelar att sötnosens namn förtillfället
flugit sin kos.
Nåja jag ska fråga henne nästa gång vi ses.
För ses igen bara måste vi.

Mom has trouble with remembering names.
So she tells that the name of Miss Cute
has flown away at the moment.
Its ok I will ask her again next time.
Ofcours it has to be a next time
we just have to see eachother again.

NU TILL KAOS...

Now we go on to Chaos....

Matte och husse beter sig väldigt konstigt.
Dom flyttar runt på en massa saker..
Plötsligt hörde jag något om att soffan skulle UT..

Mom and Dad was behaving very strange.
They moved furniture around and lots of
other stuff to.
Suddenly I heard something about my
COUCH going away.

Men HALLÅ...
Det är NOVEMBER, då ska man inte ha möbler ute!!!
Dessutom brukar ju jag sova massor i soffan.

Hey...
Its november.. Furniture aint supposed to be out now!?
I sleep a lot on that couch.

Nu lovade matte iaf att imorgon när hörnsoffan åker ut
så kommer det en ny soffa och ett par fåtöljer.
Husses mamma och pappa skulle byta ut sina
och då får vi deras gamla som är mkt finare än
den slitna vi har nu.

Now mom promised that when this couch goes out
another will come in.. And also two armchairs.
Dads parents are getting a new sofa
so we will get their old ones.
They are much nicer then the worn out
sofa we have now.

Nu kunde ju inte matte nöjja sig med att det kommer
en ny soffgrupp.. Nej då...
HAR man inte jobb så skaffar man sig...

Ofcourse mom couldnt just sit down
and be happy. Nooo not her.
If she dont have anything to do
she FINDS things to do.

Nu är det städning och om-möblering som gäller.
Japp DÄRAV KAOS!!!!
Det ser värre ut än någonsin. Matte får allt jobba på
om det ska bli så fint som hon säger..

SO... now its cleaning going on here.
And she is moving other furniture around.
It looks worse then ever in here now.
Mom will have to work a lot if its going
to be as nice as she says.

Jag tror nog hon kommer lyckas
men hon kommer var riktigt trött imorgonkväll.

I think she will succed but she will be really tired
tormorrow evening.

JAG tänker iaf sova nu så får matte jobba bäst hon vill.

Now I´m going to bed and mom can work as much
as she want.

Ha en fin lördag.
Have a nice saturday.


Kommentarer
Postat av: JEnny N

Oj då, då gäller det att du passar dig så att du inte hamnar inmöblerad i nå't hörn någonstans... :)

Men det var en söt brud du hittade, hon loiknar vår kompis Elton, fast han är kille förstås ;)



PS Ni har fått ett award från oss. Kolla min blogg :)

2011-11-05 @ 09:48:31
URL: http://kulmedhund.blogspot.com
Postat av: Ludde

Ja då får du mycket jobb när du ska se till att det blir bra möblerat. Se till att du får mysiga sovplatser så du slipper ligga på golvet! Du kan vara glad att du inte bor i det här gamla huset. Jag tycker att jag får sågspån i pälsen stup i kvarten... Kramis!

2011-11-05 @ 10:52:21
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Micke

Aldrig fel att få en ny soffa att vässa klorna på...eller åtminstone vila på ;)



Vov :)

2011-11-05 @ 11:50:40
URL: http://guldkryckan.blogspot.com
Postat av: mimmione

härligt med damsällskap, sv: tack för tipsen ska kolla upp det

2011-11-05 @ 12:13:32
URL: http://mimmione.blogg.se/
Postat av: Rasmus

Vilen skönhet du träffade på, ja ibland har man tur, vovv. Och du ska se att den nya soffan blir 1000 gånger skönare men du, va snabb som blixten med och välja ut din hörna, innan matte och husse tar över den helt, hehe.



Natti Natti o dröm sött.

2011-11-05 @ 18:53:08
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Christina

Ja ni får så gärna länka så! :)

Vilken trevlig dejt med en söt tjej!

Trevlig helg!



//Bostonterroristerna

2011-11-05 @ 20:56:03
URL: http://christinarooth.blogg.se/
Postat av: Patricia o grabbarna boys!

Att dejta tjejer är väl alldrig fel, det tycker inte vi grabbar iallfall.

Hoppas du får inviga den nya soffan när den är på plats!!

Vov från grabbarna boys!

2011-11-05 @ 23:27:42
URL: http://grabbarnaboys.blogspot.com
Postat av: Kasper

Men oh, en sån sötis du träffade! Tycker att just "sötisen" är ett utmärkt namn... ;)

Det är ett elände tycker jag, när det ska ändras om! Flyttas möbler och sånt. Eller målas nånstans. måste vara ännu värre när möbler ska BYTAS också!

Stackars, stackars dej, Gizmo. Men snart har nog matten lugnat ner sig, dom brukar ju faktiskt göra det. :) Så småningom.

2011-11-06 @ 00:36:55
URL: http://kasperian2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0