En ny grå dag / Another grey day



Lika tomt på hundar denna dag.
Men nere vid byggnationen av Netto fanns iaf
några tvåbeningar..
Med tanke på hur tomt det varit så är jag inte
helt säker, men kanske är det gula zombies?!

No dogs to be seen this day either..
But down by Netto there were some humans.
But thinking of how empty its been Im not sure
if they maybe were some kind of zombies?!



Inte såg jag några hundar här inte..
Inte människor heller..

I didnt see any dogs here...
No people either.



Kanske om vi går det här hållet!?
Men nej då, ingen alls....

Maybe if we go this way?!
But NO.. no one at all


Gick förbi veterinärstationen.
Tänkte att det kanske gick ngn konstig sjuka eller så...
Men icke, det var rätt tomt där också.

We passed by the vet.station.
I thought maybe there was some kind of
sickness going on.
But no dogs there


Visst är det konstigt..
Kan inte låta bli att undra vad alla GÖR egentligen.
Kanske är tvåbeningarna inte gjorda för grått blött väder?
Men man tycker ju att man borde se någon som är ute
och rastar ngn av mina kompisar.

Aint it strange..
I cant stop wondering what everyone are DOING.
Maybe the twolegged aint made for grey wet weather?
But I thing  there should be someone out there
walking some of my friends


Här fick jag iaf en väldigt glad överraskning.
Min excellenta nos fick vittring.
YES, ekorrarna är tillbaka i min trädgård.
Jag blev fantastiskt jätte glad.

Here I got a plessent surprise.
My very talanted nose smelld something.
YES, the squirrels are back in my garden.
I got so incredibly happy.

Senare på kvällen när vi gick ut igen så var det mörkt.
Därför hade inte matte kameran med sig..
TYPISKT...
DÅ sprang jag på ett par hundar iaf..
Den ena var så otroligt söt..
Men jag fick inte hälsa på den.
Den var så liten och skulle visst ha ngn mer spruta
innan den får hälsa på mig.
Det var en jätte söt liten valp iaf.
Hoppas få ett kort på den vid annat tillfälle.

Later in the evening we went out again in the dark
Mom didnt bring the camera as it was so dark.
Thats just soo typical..
THEN I ran into some dogs finally.
One of them were just SOOO cute.
But I didnt get to say Hello.
It was so young and had not got all
its shots yet.
I hope to meet that puppy again later.

Nåja, nu vet jag att inte ALLA hundar gått under jorden iaf.

Atleast I know now that not all dogs disapeard.

Hoppas ni har det bra..
Ikväll har det varit  mys i soffan mest.

I hope all of you are ok.
After we came home I spent most
of the time in the sofa..


Kommentarer
Postat av: Kasper

Hörrudu, det börjar ju se ut hos dej nästan som hos mej! Fast hos dej finns det mera hus, förstås. Och bredare vägar. Och mindre skog. Men annars så... ;)

I dag har jag inte träffat på en endast hund! Inte ens en liten valp på avstånd, som du.

Fast i morgon träffar jag ju en bloggkompis, det blir kul! :)

2011-11-24 @ 00:41:33
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Gizmo

Är du här i faggorna någon gång kanske vi kan ses..

Ut och gå någon runda kanske.. Matte säger att det är lite trist att gå själv ibland..

2011-11-24 @ 01:02:41
Postat av: demianogubben

Människorbrist påminns mig om britisk teveserien "The Survivors", var flesta dog av en mystisk sjukdom...

2011-11-24 @ 01:09:17
Postat av: Jenny N

Ja ,det är bäst att hålla sig på avstånd om du misstänker att det är gula zombies. Dom är opålitliga!

Tur att det inte gick någon farlig sjuka iallfall ;)

2011-11-24 @ 07:43:32
Postat av: Emma o Malte

Dina hundvänner kanske har hamnat här nere för attans vad mycket hundar vi mötte igår på vår sista kisserunda!!

De kan ju ha gått vilse, man vet ju aldrig... :)

2011-11-24 @ 09:42:13
URL: http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com
Postat av: Hillman

Du när det är gråväder ska man ligga på soffan och mysa, hihi. Fast jag har oxå varit ute på promenix med matten men bara runt lite i skogen här hemma.



Taxpussar i mängd.

2011-11-24 @ 10:01:45
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Ludde

Måste vara läskigt att bo i ödebyn. Har du provat att sitta i trädgården och yla lite? Kanske någon av dina kompisar svarar då... Kramis!

2011-11-24 @ 10:16:20
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Kasper

Nu har jag och matte läst här. Dom där faggorna har vi inte varit i sedan vi hämtade Mysan, och det var ju liksom ändå bara i nästan-faggorna. :)

Men absolut, kommer vi åt det där hållet så ska vi höra av oss - vore ju väldans kul att få träffa dig personligen. :)

2011-11-24 @ 23:57:39
URL: http://kasperian2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0