Inte så kallt idag / Not that cold today



Dagen börjde i allra högsta grad OVANLIGT.

This day started in a not so usual way.

Jag brukar ju sova i lugn o ro tills matte vaknar.
MEN IDAG...
Då fick *husse* för sig att släpa ut mig allderles
ohyggligt tidigt. Morrade lite gjorde jag när jag
inte vill lämna sängvärmen hos matte.
Som tur var fick jag komma direkt upp till sängen
igen efter en liten urtidig runda. GÄSP

Usually I sleep nice and quiet till mom wakes up.
BUT TODAY..
Today DAD got the idea of taking me out
way to early. I did growl a bit as I didnt want
to leave the warm bed with mom.
Luckely dad let me up again to moms bed
after this unbelievely early walk.  YAWNS..

Matte sov som en stock inatt, vilket hon verkligen
behövde. Det innebar för mig att jag fick en rejäl
sovmorgon efter den otäckt tidiga promenaden.
Nåja, bara matte blir piggare så får jag stå ut med
detta en liten period.

Mom sleept like a log this nightand morning, wich she really
needed. That did result in me sleeping in for hours
after that hiddious morning walk.
Well, as long as mom gets better I will stand this
for a period of time.


Eftersom jag inte var ute på vanlig tid så träffade jag inte
en enda av mina vanliga kompisar.
MEN, jag kände på lukten att dom allt varit här.

As I wasnt out in the usual time I didnt meet any of
my usual friends.
BUT, I smelld them.. everywhere

Jag träffade en ny kompis.. En vit kille som jätte snäll.
Men vi stod inte så stilla en enda sekund
så att det gick att ta några kort.*fniss*
Kanske en annan gång.

I did meet a new freind. A white guy that was really nice.
But we didnt stand still for a seccond so mom couldnt
get any photos of us.
Maybe next time.

Nu ska matte stänga in katterna och  putsa fönster...
Ja iaf det fönstret där advents stjärnan ska upp första advent.
Kan meddela att min matte är fruktat traditionsbunden och
muttrar en hel massa som inte ska sägas högt, när vi
passerar hus där det redan står både adventsljustakar och
hänger stjärnor och julgardiner.. haha...

Now mom will look the cats into another room and she
will clean the window. Atleast the window where she
hangs her advent-star.. I dont know if the word is AdventStar in
english but I guess my american friends will let me know LOL
I can tell you this... MY MOM is very tradition-bound
and she says a lot of bad words when she see these stars
and Advent Candle sticks already in some windows. LOL

Ha det bra allihop.

Have a great day, all of you.


Kommentarer
Postat av: Ludde

Du får nog tala om för hussen att du också vill ha sovmorgon UTAN morgonpromenad. Här hemma håller vi tiderna också och väntar med adventsprylarna till det är dags! Fast några fönster blir nog inte putsade förrän i vår... Kramis!

2011-11-17 @ 15:14:23
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Jenny N

Huvva för att bli uppryckt ur sänghalmen SÅDÄR tidigt! Tur att du fick krypa ner igen!



Ja, man får helt enkelt härda ut och vänta till advent innan man adeventspyntar!

2011-11-17 @ 15:30:43
URL: http://kulmedhund.blogspot.com
Postat av: elina

sv, haha! jag har inget fotoredigeringsprogram i min nya dator... så väntar på det innan jag uppdaterar något :(

2011-11-17 @ 17:48:01
URL: http://enpappillonsliv.blogg.se/
Postat av: Wille

Ja visst är det jobbigt ibland att gå upp tidigt,så blir det även här, speciellt när matte har jobbat. Men sen är det skönt att sova lite till.

2011-11-17 @ 20:39:35
URL: http://willebuz.blogspot.com
Postat av: Kasper

Ingen risk för tidig uppgång hos mig, inte!! Jag får liksom sova så länge matte vill...

Här kommer inte heller en endaste adventspryl upp innan det är dags. (Man hinner minsann tröttna på dom ändå, säger matte.)

Vi har överhuvudtaget inte så många. och inga speciella julgardiner heller. På nåt sätt blir det julstämning ändå. För levande ljus, DET har vi.

2011-11-17 @ 23:55:49
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Smulan

Javisst får du länka oss, när du ger såna fina komplimanger,hi hi.



Matte vill jättegärna länka din blogg med om vi får?



Vov vov!



2011-11-18 @ 01:17:17
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Rasmus

Här är det också ordning och reda, i alla fall för det mesta. Inget julpynt först det då är dags, så det så!”



Tidiga mornar är väl skönt och det är ju då som luften är som friskast innan alla bilarna förpestat den, hu. Här har vi nämligen gott om stinkande avgas- åk som dessutom väcker oss tidigt i ottan, i alla fall så här års då dom låter mer än vanligt. Våran dröm är en liten stuga på landet och en dag så…..



Nä, nu drömmer vi oss vidare men önskar er en trevlig fredag + helg. Kramiz

P.S. Fina bilder på dig :)

2011-11-18 @ 10:34:29
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Rasmus

Nä, källaren är nog inte det bästa stället att ha sin vetekudde i. Men nu när julen nalkas så vet man ju aldrig vad tomten kommer med, hehe.



Är det SANT… Hur ska jag klara att vänta tills måndan? Här tackar vi åter igen och är det så att detta goda går hem, så kommer min matte att höra av sig till matte din om mer, mycket meeerrrrr, hohioho :)



Tasskramizzz

2011-11-18 @ 10:42:28
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Rosie

What is a NETTO store supply? Yes Advent is the correct word ... I do not have a star but an Advent wreath that holds candles for each Sunday in Advent.

Take good care of Mom :)

2011-11-19 @ 04:33:53
Postat av: Hillman

Här finns oxå en matte som inte kan tänka sig att sätta upp några stjärnor eller stakar förrän på söndag morgon. Det där med att upp tidigt och ut, ligger inte för mig, de mornar som jag vart tvungen till det så har det varit när vi ska någonstans. Fast då kan jag somna om i bilen, hihi.



Taxpussar.

2011-11-21 @ 14:39:55
URL: http://taxar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0