Mörka tider...


Här ger man sig ut på långpromenad för att hälsa på änderna.
Här fanns minsann inte en enda. Dom brukar ju finnas här.
Det var riktigt mörkt inne bland träden, dom kanske gömt sig
för mörker monster eller nåt.

I went on a long walk to say Hello to the ducks.
But I couldnt find any, they usually are here.
It was quite dark under all the trees, maybe
they went to hide from monsters..


Nämen HALLÅ, där fanns ju iaf ett par stycken.

Hey, HELLO, there are atleast a few of them.



Dom var nog mörkrädda dom fjolliga änderna.
Här där det var mer öppet.. här fanns dom.
Dom är rätt vana vid mig och matte nu så dom
blir inte rädda längre.

I guess they really was afraid  of the dark
the stupid ducks. Here where its more open I found them.
They are used to me and mom by now so they dont
get scared of us anymore.

Det mörknar i racer fart numera.
Så här såg det ut från där vi stod innan vi vände hem

The dark comes quickly now.
This is how it looked when we turnd back home.


Solen hade bråttom att lägga sig.

The sun seemd to be in a hurry to go to sleep.

Jag tycker den har blivit onödigt slö den där solen.
Den är inte vaken många timmar på dygnet längre.

I think the sun is very lazy.
Its not up for many hours a day now.

Jag är mer morgontrött än innan dessutom.
Inte för att jag var morgonpigg tidigare heller
men nu sover jag gärna en bra stund längre än matte.


Im more tired in the mornings now.
Not that I went up early befor but now I stay
in bed longer then mom does.

Hoppas ni har det bra i höstmörkret.

I hope you all are alright in this dark time of autumn.


Kommentarer
Postat av: Ludde

Jag tar igen mig lite inför våren. Det är väl nästan ett halvår dit, så lika bra att göra det ordentligt. Kramis!

2011-11-14 @ 21:28:40
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Rosie

Nice journey and view, thanks for taking me with :) lovely view!

2011-11-14 @ 23:43:23
Postat av: Kasper

Håller med - den är allt väldigt trött nu, den där solen. Så tidigt borde den verkligen inte behöva gå och lägga sig!

Den är ju ännu latare än både jag och matte!!!!

2011-11-15 @ 00:27:42
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Rasmus&Matte

Den bästa tiden så här års är ju förmiddagar och har man tur, så kikar även solen fram o värmer. Våra änder här är då inte mörkrädda av sig och dom kommer till och med nästan fram till mig när jag har nått gott till dom :)



Hälsa din matte att min matte störtgillar den sista bilden ;)



Kramiz



2011-11-15 @ 11:57:05
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0