Pannkaka är gott!!!

Min klant matte hade glömt att ladda batteriet till
kameran under natten.
SÅ när vi skulle gå ut, ja då bidde det inga bilder.MORR.
Mom forgot to charge the battery during the night.
So... when we went out we couldnt take ANY photos.

Det är ju bara sååå typiskt. Jag träffade FYRA nya kompisar
och så är matte så snurrig...
Its so typical.. I meet FOUR new friends
why did mom have to be so forgetful today..

Men hon mutade mig till bättre humör när vi kom hem
MED PANNKAKA
.
When we came home she bribed me to get happy again.
WITH PANCAKES







Pancakes are hysterical good and tasty

Efter pannkake lunch så var det dags att städa lite.
Jag passade på att inventera mina gosedjur.
After lunch it was time for me to clean up a bit.
I used the time to make an inventory of my toys


Inventering är en jobbig sysselsättning så jag.........
Thats hard work so I......


vilade mig i sacco säcken. Lammulls fällen är jätte mysig.
rested in the beanbag. The lambswool fold is so cozy.

Den hade lillmatte när hon var bebis sa matte..
Moms daughter had it when she was a baby, mom said..

Bebis?
När hon var VALP menar hon väl.. Människovalpar heter det ju. 
Baby? she must have meant puppy. Human puppys.That must be right

Det har jag hört på tv
 I heard it on tv.

Nu måste jag berätta ngt helt annat.
Min matte har problem med sin sömn.
Det kommer innebära att hon en period får ta
en tablett till natten.
Det har människo veternären bestämt.
Detta gör nog att mina inlägg kommer antingen tidigare
om dagarna eller blir förskjutna ett dygn.
Vi får se hur det går.

Now I have to tell you something else.
My mom have problems with her sleep.
So now she will have to take a pill in the evning
to help her sleep better.
The HUMAN VET said so.
So I might be writing earlier in the day or 
the day after things has happend.
We will have to see how it works.

Men vi kommer fortsätta att vara här
jag lovar.
But we will still be here
I promise
 


Kommentarer
Postat av: Ludde

Kanske mattens snurrerier försvinner om hon sover bättre, så det där med tidsförskjutning är inget problem för min del. Bor man hos ett par seniliorer, som jag gör, så blir det jetlag lite då och då. Ibland sitter dom vid datorn halva natten och glömmer att jag behöver gå ut, och vissa morgnar blir första pinkrundan vid lunch!!! Det viktigaste är ju att hon laddar batterierna, både kamerans och de egna, så att vi får bilder på DIG! Tycker allt att du kan få pannkaka i alla fall... Kramis!

2011-11-16 @ 15:45:07
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Malin

Det är helt okej, kan länka dig också om du vill.

2011-11-16 @ 16:38:03
URL: http://livetmedpapillon.blogg.se/
Postat av: Hillman

Pannekaka är bästa käket om jag får bestämma och det får jag men jag gillar ju all mat, firre, räkor, älgkött, fläskkött, kylling ja allt är lika gottigt, hihi. Stackars din matte som inte kan sova på nätterna ja här har jag en sån där störig typ oxå, hon är uppe och rantar till långt inpå nätterna. Fast hon behöver inte så mycken sömn, hör till släkten säger hon, hon är nog lite knasig, hihi.



Taxpussar.

2011-11-16 @ 18:18:27
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: demianogubbe

Vem vill vara Gizmo...?

2011-11-16 @ 19:32:44
Postat av: Kasper

Min matte gör aldrig pannkaka - men när hon gjorde det en gång för länge sen, då blev jag så ivrig att jag höll på att riva huset! Åtminstone köket. Något så gott, alltså... VILL HA...!!!!

Så bra att din matte får sova bättre, med sånt har min matte inga problem als. UTOM att hon sover vid alldeles fel tider...

2011-11-16 @ 22:14:44
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: smulan

Tassade in här och lämnar en hälsning:)

Vilken fin blogg du har och så otroligt söt du är!

Det såg då gott ut med pannkakor,mums...



Vov vov!

2011-11-17 @ 11:47:15
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Rasmus&Matte

Ja, men så gulligt av er och här vill man så klart smaka på detta goda. Om ni sänder ett mail till oss så skickar vi tillbaka med vår adress till er :)



Kramiz

2011-11-17 @ 13:21:17
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Rasmus

Pannkaka, jag menar, finns det nått godare så säg :)Nu blev matte här väldans inspirerad av era super snygga bilder, det är inte svart/Vitt o inte Färg, men ändå färg, hmmm. snurrigt värre. Coolt är det i alla fall ;) Men det måste nog bero på att du är så vacker Gizmo ;)



Pussnos

2011-11-17 @ 13:25:08
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Jenny N

Härligt med pannkaka. Då är matten förlåten för sin kameramiss förstås jag. Bra att matten verkar sova bättre med pillret!! Sömn är viktigt!!!

2011-11-17 @ 15:32:41
Postat av: Rosie

Yes advent is the correct word, I do not have a star but an advent wreath that holds the candles for each Sunday in Advent. Glad to see you liking pancakes :) Get good sleep with Mom :)

2011-11-19 @ 04:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0