Nya äventyr..



Idag släpade jag med mig matte till el-ljusspåret i skogen.

Today I took mom to a track in the woods.

Det är allt tur att jag har så mkt vit päls.
Mitt ansikte syns ju knappt i höstlöven.

Im lucky that I have so much white furr.
Just look, my face hardly shows
against the autumnleafs on the ground



Det var riktigt skönt och fint.

It was really nice and beautiful.

Matte fick en idé  som jag gillade jätte mkt.
Först visade hon mig att hon hade sånt där
smaksigt torkat hjortkött i fickan..
SEN.

Mom got an idea that I liked A LOT.
First she showed me that she had
the really yummie deer meat in her pocket.
THEN

Då släppte hon lös mig i skogen.
Det blev inga bilder på det för matte
visste inte helt om hon kunde lita på mig.
Men VEM lyder inte när det finns
sånt godis att få när man
blir in kallad?!

Then she took of my leash and let me
loose in the woods.
There aint no photos of that as mom
was so worried about if she could trust me or not..
I just wonder WHO wouldnt come
if they get deer meat when they
comes back?

Jag skötte mig exemplariskt.
Så fort matte ropade -HIT!!!
Så sprang jag det allra fortaste jag kunde
och satte mig vid hennes fötter.

I behaved very well.
As soon as mom calld for me to come.
I ran as fast as I could and sat down by
her feet.


Är man kort i rocken så är det en fördel
att man kan klättra och hoppa.
Matte mumlade ngt om att jag nog var
en bergs get i mitt förra liv.

If you are as short as I am its good
to be able to climb and jump.
Mom mumbled something about me being a
mountain goat in my prior life

Här kommer en bild på mitt favvogodis som
jag gör precis vad som helst för att få.

Here is a photo of the deer candy that
makes me do everything mom asks of me.




Bitarna är lövtunna och kan brytas i lagom bitar.

The bits are real thin so we could
just break them in pieces that fit my tiny mouth.

NU ska jag gå o gömma mig för matte började
prata om snabeldraken behöver en promenad också.
HELT onödigt enligt mig.
Den är bara FÖR läskig.

Now Im going to hide.
Mom said something about the vaccumcleaner.
That it needed a walk to..
If you ask me... it never ever has to
be taken on walks.
Its just TO HORRIFIC


Kommentarer
Postat av: Ludde

Snabeldrakar ska man akta sig för. Speciellt om man bara är obetydligt större än röret. Skogspromenaden blev ju givande med smaskigt hjortkött... Kramis!

2011-11-15 @ 17:58:10
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Emma och Malte

Såntdär godis har jag också smakat, men jag gjorde tvärtemot dig och sprang andra hållet då istället! Gillade inte det alls så mycket..

Men det var tur att du gjorde det! Sen tror vi nog allt att du hade kommit till din matte även om hon inte haft godis :-)

2011-11-15 @ 18:55:56
URL: http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com
Postat av: demianogubbe

I agree with you, your face is quite a challenge for a photographic portrait.

Here in my country, it's us, humans, who eat jerky..!

Long ago it used to be huanaco meat. But that species became endangered. Now it's horse or cow jerky.Bon apetit..!

2011-11-15 @ 18:59:02
Postat av: mimmione

fint väder på er promenad härligt

2011-11-15 @ 20:26:00
URL: http://mimmione.blogg.se/
Postat av: Kasper

Klart du kommer när matte ropar - vad TROR hon egentligen...!!! För TÄNK om hon skulle försvinna åt andra hållet annars... det försöker min göra, så nu har jag stenkoll!

2011-11-16 @ 00:59:13
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Malin

Tack för din kommentar :) Han är jätte söt lilla Gizmo.

2011-11-16 @ 06:12:06
URL: http://livetmedpapillon.blogg.se/
Postat av: Hillman

Förlåt att jag har bommat dig, du kommenterade ett inlägg hos mig för ett tag sen. Måste ju gå in och se vem du var, du verkar vara ett häftig kille, eller var det bergsget, hihi.



Det däringa godisen så bra ut, skulle nog passa mig med så nu undrar min matte var man köper det nå'nstans?



Om du inte har något emot det så skulle jag vilja lägga upp en länk till dig.



Taxpussar.

2011-11-16 @ 11:52:53
URL: http://taxar.bloggagratis.se/
Postat av: Rasmus

Då man är kräsen här så blev man så klart nyfiken på detta smarriga godiset, vet du vart din matte handlar det nånstans?



Visst är dom tvåfotade roliga då dom fått för sig att vi bara kommer in för godisets skull, vov. Men ibland är det skoj att luras och busas lite med dom också :)



Nospussar

2011-11-17 @ 10:04:33
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/
Postat av: Anonym

Såklart att du kommer när matten ropar! Vad annat skulle du göra...



Ja, snabeldrakar är opålitliga varelser...

2011-11-17 @ 15:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0