Var är alla? Where are everybody

I förmiddags släpade jag ut matte på en promenad.
Kände för att röra på mig och träffa lite kompisar.
Men..

Earlier today I draged mom out for a walk.
I wanted to walk, run and meet some friends.
BUT...


Inte en enda människa..
Inte hund heller.

Not a single person around
and no dogs either..


Inte här heller...
Det här är ju nästan otäckt.

Not here either..
This is getting spooky..


För säkerhets skull lämnade jag mina märken
så eventuella andra hundar vet att jag varit här iaf.
och att jag lever.

Just so my friends would know I had been here I had
to leave a marking, to tell I was here and still is alive


Kolla in den magen... Självklart vill jag inte visa mitt
ansikte när jag är sååå smutsig.. Bäst att titta åt andra hållet.

Look at that tummy... I didnt want to show my face when
Im this dirty.  Better look the other way.


Något är väldigt konstigt.
Something is really weird...


Titta på den här rosen.. Matte fotade den idag.. 22 November.
Look at this rose.. Mom took the photo today november 22


Den här rosen också
Var är det som händer i världen?
Människorna är försvunna och rosorna blommar
när det borde vara snö.

Also this rose.
What is happening with this world
The humans and dog disapeard and the roses
are beautiful alive when it should be snow outside.


Det verkade säkrast att smyga upp i soffan och hoppas
att världen ser mer ut som vanligt när jag vaknar imorgon.

It seems more safe to sneek up in the sofa and hope for
the world to be back at normal when I wake up tomorrow.


Min polare Sune är ju inte heller som han borde.
Jag menar.. Kolla in sovstilen...

Nej nu ska jag sova och hoppas världen finns kvar imorgon.

My pal Sune aint as he should be either.
Just look at that sleeping style.

Now I will go to sleep and hope for the world to be
back to normal tomorrow...




Kommentarer
Postat av: Jenny N

Som i värsta skräckfilmen ju! Inte att rosorna fått för sig att blomma om kanske men att alla är BORTA! Hoppas att det ser bättre ut idag!

2011-11-23 @ 06:41:40
URL: http://kulmedhund.blogspot.com
Postat av: Rosie

Dear Gizmo, I sent the roses to remind you that I am always with you on your walks :) Miracles from heaven. I sure enjoyed viewing your city streets/buildings. Good night hugs from the U.S.A.

2011-11-23 @ 07:37:03
Postat av: Patricia o grabbarna boys!

Huuuuu vad hemskt....precis som i värsta skräckfilmen ju!

Läskigt att ine se en enda levande varelse....kanske det är rosornas krig!!!

Vov från grabbarna boys!

2011-11-23 @ 08:05:27
URL: http://grabbarnaboys.blogspot.com
Postat av: Emma och Malte

Usch!!! Sådär läskigt är det här också faktiskt! Fast det var ju snäppet värre hos er, för vi har då inte sett några blommande rosor i NOVEMBER!!

Brrrrrrr!! Säger vi bara!

2011-11-23 @ 09:26:45
URL: http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com
Postat av: Smulan

Åh så otäckt och rosor som blommar i november?!

Hoppas allt var normalt idag när du vaknade? Själv snusar jag vidare lite till idag..



Nospuss från liten Smula..

2011-11-23 @ 09:39:54
URL: http://smulansvarld.bloggplatsen.se
Postat av: Rasmus

Håller med dig, vad är det som händer? Här blommar det också fast det är vinter nu. Men vart har alla tagit vägen tro? tycker också att det verkar skumt, ryser. Du får kika ut lite senare igen, så kanske allt är sitt vanliga igen, hoppas här, för detta är ju bara för läskigt, hm.



Din polare "Sune" är ju bara för skön och gullig är han också;)



Tasspuff

2011-11-23 @ 14:03:19
URL: http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0