Från ljust till mörkt / From bright to dark


Kom igen nu då matte..  Ska vi gå ngn gång?
Jag börjar bli uttråkad. Jag VET redan att jag är snygg i höstfärger.

Come on, mom! Aint we going now.
Im getting bored... I KNOW Im pretty with the autumn
colors around me.


När vi gått en bit så såg jag hur dimman svepte in
över samhället.

When we had walked for a little while the fog came over the town.


Det började bli mörkare när vi kom ner till sjön.
Men det är mysigt där iaf..

It got darker as we came to the lake.
But its lovely there anyway.


En hel massa anklingar fanns där nere.. Somliga tog
till flykten när dom såg mig.

A whole lot of duck were there. Some of them flew away
when they saw me


På vägen hem gick vi genom parken.
Jisses så dimmigt det hade hunnit bli..

On the way home we went though the park.
It was amazing how thick the fog had became.


Ett sista *nos* på en av mina favvo träd..
Men sen....

Then a last sniff on my favorite tree.
But then...


Blev det dags för nybakat bröd som matte gjort innan vi gick ut.
Jätte smaskens med en mugg te.
Jag tigger alltid till mig ngr droppar för det är ju SÅ gott
tillsammans med nybakat.

It was time for some newly made bread that mom had made
befor we went out.
So yummie together with some tea.
I always beg to get a drop or two as it so good together
with the bread

Hoppas ni har det bra allihop.

Hope you are having a great time, all of you.


Kommentarer
Postat av: Kasper

Tänk så konstigt, förut satt alla löven på träden, nu ligger nästan allihop på marken!

Vilka vackra promenader du gör - och vad smarrigt din matte bakar! (Något min också borde lära sig!!!)

2011-10-26 @ 00:01:30
URL: http://kasperian2.blogspot.com
Postat av: Wille

Halloj där mittinatten !

Vicken tur att du också hittade till vårt "nya hem". Vi håller just nu på att "boa in oss" men snart ska vi nog ha vant oss att bebo även den här bloggen. Just nu letar matte efter en massa fina bilder att sätta upp på oss, eller ja hon gjorde tills för en stund sedan, nu ser dte ut som om hon ska sova en sväng, dte börjar bli "lite sent".

Natti Natti !

2011-10-26 @ 01:38:16
URL: http://willebuz.blogspot.com
Postat av: demiano

Om jag lyckas gå till paradiset, kanske får jag springa på alla fyra, som du gör, kört av en sånt matte. Får kisspaus varsomhellst. Sen, njuta av fina hemlagad bullar :o)

2011-10-26 @ 14:25:49
Postat av: demiano

Kolla på boken: Zelda och meningen med att ha hund, av Åsa Nilsonne.

2011-10-26 @ 15:06:10
Postat av: Ludde

Vilka härliga bullar att käka efter en dimmig promenad. Pippifåglarna tyckte nog att du såg väldigt farlig ut i mörkret. Klart att dom flög iväg då... Kramis!

2011-10-26 @ 15:29:14
URL: http://hundenluddesblogg.blogspot.com/
Postat av: Anna

Jag fortsätter imorgon..en som vill ha "all" min uppmärksamhet just nu..blir ingen ordning då..bättre fortsätta när man är ensam ;)

säg till om jag ska ta bort nåt..håller på med headern..

2011-10-26 @ 20:20:20
Postat av: Grabbarna boys!

Bullarna såg ju bara för goa ut hälsar matten där hon sitter framör tv:n just nu och är så där lagom hungrig.

Och din promenad blev ju nästan en spökpromenad med allt det mörkret.

Vov från grabbarna boys!

2011-10-26 @ 21:37:00
URL: http://grabbarnaboys.blogspot.com
Postat av: Emma och Malte

Vilka fina bilder din matte tar! Det har vi kanske sagt innan :-) Min matte har lite dåligt minne..

Och vi håller med de andra, de där bullarna såg riktigt smarriga ut! Och inte dumt med te till det :-)

2011-10-27 @ 10:47:02
URL: http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com
Postat av: Rosie

Gizmo, you do look handsome against the autumn colors and I adore your new signature :)

2011-10-27 @ 15:56:50
Postat av: Nisse

Vilken fin vovve du är Giszmo. Jag som också är liten vet att vi små både kan och vågar mycket, även om jag inte är en liten hund, men liten är jag ändå till trots, som en liten, liten tomtenisse.



Vad gott det såg ut med nybakat bröd. Det luktar så otroligt gott när man precis gräddat färdigt bröden.



Trevlig blogg med mycket fina bilder att titta på.



Nisse

2011-10-27 @ 20:03:49
URL: http://www.nissesliv.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0